Zobacz moją lekcję
Co tam TIKa?
Chwila z pedagogiem
Na półce z książkami
Jak cię słyszą…
Zainspiruj się
Kolejną część swego cyklu artykułów Nie taka pomoc straszna Joanna Stabińska poświęca pracy z uczniem z afazją. Wyjaśnia, czym się charakteryzuje to zaburzenie, wskazuje kolejne kroki w pracy z uczniem z afazją, radzi, na co zwracać uwagę oceniając pracę tego ucznia. Przypomina także o konieczności włączenia się w pomoc dziecku z afazją jego rodziców. Zapraszamy do lektury. Joanna Stabińska – nauczyciel konsultant w Centrum Edukacji Nauczycieli w Suwałkach i nauczycielka w Szkole Podstawowej im. Lotników Polskich w Płocicznie-Tartak. Prowadzi doskonalenie zawodowe nauczycieli w zakresie pomocy psychologiczno-pedagogicznej, edukacji włączającej oraz planowania działań wychowawczych i profilaktycznych w szkole. Joanna Stabińska – Nie taka pomoc straszna – cz. 5 Pobierz artykuł
„Nie potrafi się zachować, a ja mam poświęcać swój czas kosztem naprawdę potrzebujących?”. Na to pytanie, dotyczące ucznia z niedostosowaniem społecznym, odpowiedź brzmi: tak, bo ten uczeń należy do tych „naprawdę potrzebujących”. Jak organizować pomoc psychologiczno-pedagogiczną dla uczniów niedostosowanych społecznie oraz dla uczniów zagrożonych takim niedostosowaniem radzi Joanna Stabińska w czwartej części cyklu Nie taka pomoc straszna. Zapraszamy do lektury. Joanna Stabińska – nauczyciel konsultant w Centrum Edukacji Nauczycieli w Suwałkach i nauczycielka w Szkole Podstawowej im. Lotników Polskich w Płocicznie-Tartak. Prowadzi doskonalenie zawodowe nauczycieli w zakresie pomocy psychologiczno-pedagogicznej, edukacji włączającej oraz planowania działań wychowawczych i profilaktycznych w szkole. Joanna Stabińska – Nie taka pomoc straszna – cz. 4 Pobierz artykuł
„Izolacja, ograniczony kontakt z innymi ludźmi, praca zdalna, niepewne jutro. Jakże trudno zaakceptować to, co się wokół dzieje. Rzeczywistość w czasie pandemii stawia coraz większe wyzwania i staje się coraz bardziej wymagająca” – tak opisuje obecną sytuację Dorota Hołownia-Dudek i przedstawia opracowane przez psychologów sposoby radzenia sobie ze stresem. Mamy nadzieję, że prezentowane propozycje pomogą także Państwu przetrwać doświadczenie, które przeżywamy. Zachęcamy do lektury artykułu. Dorota Hołownia-Dudek – nauczyciel konsultant w Centrum Edukacji Nauczycieli w Suwałkach i nauczyciel języka angielskiego w III Liceum Ogólnokształcącym z Oddziałami Dwujęzycznymi im. Alfreda Lityńskiego W Suwałkach. Organizuje i prowadzi doskonalenie nauczycieli w zakresie realizacji podstawy programowej i metodyki nauczania języka angielskiego, umiejętności i kompetencji kluczowych oraz oceniania kształtującego, wspierającego rozwój ucznia. Dorota Hołownia-Dudek – Koronawirus: jak wspierać siebie i innych? Pobierz artykuł
Trzecia część artykułu Joanny Stabińskiej Nie taka pomoc straszna poświęcona jest organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej uczniom w sytuacjach kryzysowej i traumatycznej. Czym dla ucznia jest kryzys, czym trauma i w jaki sposób szkoła może pomóc uczniom dotkniętym takim doświadczeniem, dowiemy się czytając poniższy artykuł. Zapraszamy do lektury. Joanna Stabińska – nauczyciel konsultant w Centrum Edukacji Nauczycieli w Suwałkach. Prowadzi doskonalenie zawodowe nauczycieli w zakresie pomocy psychologiczno-pedagogicznej, edukacji włączającej oraz planowania działań wychowawczych i profilaktycznych w szkole. Joanna Stabińska – Nie taka pomoc straszna – cz. 3 Pobierz artykuł
Przedszkola, szkoły i placówki zobowiązane są do organizowania potrzebującym uczniom pomocy psychologiczno-pedagogicznej. Pracy związanej z organizacją, udzielaniem i dokumentowaniem tej pomocy jest niezwykle dużo. Jak ją polubić, planować i prowadzić radzi w zamieszczonym artykule Dorota Koncewicz. Dorota Koncewicz – nauczyciel konsultant w Centrum Edukacji Nauczycieli w Suwałkach. Prowadzi doskonalenie nauczycieli w zakresie pracy z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych, edukacji zdrowotnej, kształcenia zawodowego oraz przygotowania ucznia do egzaminu zawodowego. Edukator i tłumacz przysięgły języka migowego. Dorota Koncewicz – Pomoc psychologiczno-pedagogiczna – jak ją polubić, planować, prowadzić… Pobierz artykuł
W pierwszej części artykułu, opublikowanej w grudniowym numerze „CENnych Wiadomości”, Joanna Stabińska wymieniła grupy uczniów wymagających pomocy psychologiczno-pedagogicznej oraz omówiła sposób organizowania pomocy uczniom z niepowodzeniami edukacyjnymi. W części drugiej zajmuje się grupą uczniów przewlekle chorych i wskazuje działania, jakie powinna podjąć szkoła, by taką pomoc im zapewnić. Zaznacza, że oprócz kwestii nauczania, należy mieć na uwadze relacje tych uczniów w klasie. Zachęcamy do lektury tego artykułu wszystkich nauczycieli i wychowawców. Joanna Stabińska – nauczyciel konsultant w Centrum Edukacji Nauczycieli w Suwałkach. Prowadzi doskonalenie zawodowe nauczycieli w zakresie pomocy psychologiczno-pedagogicznej, edukacji włączającej oraz planowania działań wychowawczych i profilaktycznych w szkole. Joanna Stabińska – Nie taka pomoc straszna – cz. 2 Pobierz artykuł
Komu?, kto?, jak?, gdzie? – to pytania dotyczące organizowania uczniom pomocy psychologiczno-pedagogicznej. Stawia je Joanna Stabińska i na pierwsze z nich odpowiada w niniejszym artykule. Grup adresatów tej pomocy jest wiele. W prezentowanym tekście omówiona została jedna z nich. Poznajemy także odpowiedzi na pytania kto? i jak? dotyczące omawianego zagadnienia, czyli dowiadujemy się, kto i jakie działania może podjąć, by pomóc potrzebującym uczniom. O organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej dla kolejnych grup uczniów dowiemy się w następnych numerach „CENnych Wiadomości”. Joanna Stabińska – nauczyciel konsultant w Centrum Edukacji Nauczycieli w Suwałkach. Prowadzi doskonalenie zawodowe nauczycieli w zakresie pomocy psychologiczno-pedagogicznej, edukacji włączającej oraz planowania działań wychowawczych i profilaktycznych w szkole. Joanna Stabińska – Nie taka pomoc straszna Pobierz artykuł
Pedagog szkolny to swego rodzaju „omnibus” w sprawach wychowawczych, dydaktycznych, opiekuńczych, profilaktycznych – pisze Dorota Koncewicz i zaprasza pedagogów do udziału w sieci współpracy i samokształcenia. Dorota Koncewicz – nauczyciel konsultant w Centrum Edukacji Nauczycieli w Suwałkach. Zajmuje się pracą z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych, edukacją zdrowotną, kształceniem zawodowym oraz przygotowaniem ucznia do egzaminu zawodowego. Dorota Koncewicz – Szkolne wyzwania pedagogów Pobierz artykuł