OFERTA FORM DOSKONALENIA
Szkolenia w marcu 2024
FD-47 Zakres szkolenia: wymiana doświadczeń nauczycieli pracujących z monitorami i tablicami interaktywnymi, wykorzystanie wizualizera i tablicy interaktywnej podczas przeprowadzania doświadczeń i eksperymentów na różnych przedmiotach, lekcje otwarte. Adresaci: nauczyciele wszystkich typów szkół i placówek z powiatów augustowskiego, grajewskiego, sejneńskiego i suwalskiego uczestniczący w programie „Aktywna tablica” Kierownik szkolenia: Andrzej Staszczyk / Danuta Moroz, Andrzej Staszczyk Liczba godzin dydaktycznych: 12 (4 spotkania po 3 godz.) Uwagi: Spotkanie 19 marca w Szkole Podstawowej w Krasnymborze. Spotkanie podsumowujące pracę sieci – 28 maja 2024.
FD-42 Zakres szkolenia: ćwiczenia wspierające emocje, zabawy na dziecięce lęki oraz zabawy wyciszające, ćwiczenia z zakresu socjoterapii: integrujące grupę, zwiększające poczucie własnej wartości i budujące zaufanie w grupie. Adresaci: nauczyciele przedszkoli i edukacji wczesnoszkolnej oraz inni zainteresowani Kierownik szkolenia: Grażyna Safianowska Liczba godzin dydaktycznych: 4
FD-44 Zakres szkolenia: testy stosowane w monitoringu treningu, wskaźniki monitorujące proces treningowy: kinaza fosfokreatynowa, kwas mlekowy i Heart Rate (tętno), odpowiednio przygotowana metodologia i prawidłowo przeczytany wynik testu sukcesem do prawidłowego planowania obciążeń ruchowych. Adresaci: nauczyciele klas sportowych i trenerzy UKS Kierownik szkolenia: Edward Dec Liczba godzin dydaktycznych: 4
FD-54 Zakres szkolenia: narzędzie umożliwiające pracę nauczyciela z całą klasą oraz pracę uczniów w grupach, wirtualna tablica do tworzenia różnego rodzaju aktywności: notatek, map myśli, definiowania pojęć, dyskusji i ewaluacji, zastosowanie metody myślowych kapeluszy i grup eksperckich (jigsaw). Adresaci: nauczyciele różnych przedmiotów Kierownik szkolenia: Justyna Bober / Justyna Bober, Anna Peza Liczba godzin dydaktycznych: 4
FD-16 Zakres szkolenia: charakterystyka pokolenia iGen, podstawowe obszary opisujące specyfikę pokolenia: niedojrzałość, „wirtualność”, odizolowanie, przedstawienie sposobów komunikacji i pracy z pokoleniem iGen. Adresaci: wszyscy zainteresowani nauczyciele Kierownik szkolenia: dr Ida Rusanowska Liczba godzin dydaktycznych: 3
FD-101 Zakres szkolenia: czym jest innowacja pedagogiczna, jak opracować i wdrożyć innowację pedagogiczną, opis i dokumentacja innowacji. Adresaci: zainteresowani nauczyciele Kierownik szkolenia: Andrzej Matusiewicz Liczba godzin dydaktycznych: 3
FD-107 Zakres szkolenia: mutyzm wybiórczy jako zaburzenie lękowe, planowanie pracy i terapii z dzieckiem z mutyzmem wybiórczym, metody pracy nad mutyzmem wybiórczym. Adresaci: zainteresowani nauczyciele Kierownik szkolenia/prowadzący: Joanna Stabińska Liczba godzin dydaktycznych: 3
FD-126 Zakres szkolenia: wpływ ilustracji i głośnego czytania na rozwój czytelnictwa u młodego czytelnika, historia i technika kamishibai, teatrzyk kamishibai jako alternatywna forma czytania pobudzająca wyobraźnię dziecka, sposoby wykorzystania teatrzyku w pracy z dziećmi. Adresaci: zainteresowani nauczyciele Kierownik szkolenia/prowadzący: Cecylia Radzewicz Liczba godzin dydaktycznych: 3
FD-65 Zakres szkolenia: szczegółowy zakres szkoleń, po uzgodnieniu z OBEN IPN w Białymstoku, zostanie podany w marcowej i kwietniowej ofercie form doskonalenia. Adresaci: nauczyciele historii, historii i teraźniejszości, wiedzy o społeczeństwie Kierownik szkolenia/prowadzący: Jan Bielecki / eksperci OBEN IPN w Białymstoku Liczba godzin dydaktycznych: 6 (2 spotkania po 3 godz. dyd.)
FD-5 Zakres szkolenia: polscy odkrywcy epoki średniowiecza, polscy odkrywcy i awanturnicy epoki nowożytnej oraz XIX i XX wieku. Adresaci: nauczyciele przedmiotów humanistycznych oraz inni zainteresowani Kierownik szkolenia/prowadzący: dr Jarosław Schabieński Liczba godzin dydaktycznych: 3 Uwagi: Zainteresowani uczestnicy otrzymają prezentację multimedialną przedstawiającą omawiane treści.
FD-33 Zakres szkolenia: norweska edukacja “od kuchni” – czyli jak wygląda system edukacji w Norwegii z perspektywy ucznia, rodzica i nauczyciela, nauczanie języków ojczystych w Norwegii – jak to jest z tą dwujęzycznością, o kondycji fizycznej i psychicznej dzieci i młodzieży w Norwegii, motywowanie, inspirowanie i wspieranie w nauce języka polskiego – o polskiej szkole w Norwegii. Kolejne spotkanie z cyklu “Z polskim w świat” w ramach sieci współpracy nauczycieli uczących dzieci z doświadczeniem migracji, wielokulturowości i nauczycieli języka polskiego jako obcego – O nauczaniu i wzajemnym wspieraniu w norweskiej rzeczywistości (nie) tylko edukacyjnej Adresaci: nauczyciele uczący dzieci, młodzież z doświadczeniem migracji, wielokulturowości, nauczyciele języka polskiego jako obcego, specjaliści i dyrektorzy zainteresowani tematyką Kierownik szkolenia/prowadzący: Anna Peza / Anna Peza i specjaliści Gościem spotkania będzie p. Olimpia Perwejnis, od 12 lat mieszkająca z rodziną w Norwegii, z wykształcenia nauczycielka języka polskiego, obecnie pracuje w norweskim przedszkolu Forskningsparken Montessori AS, uczy także języka polskiego i jest wychowawczynią w Szkole Polskiej im. Bohaterów Narwiku przy Ambasadzie RP w Oslo. Liczba godzin dydaktycznych: 3 Uwagi: Seminarium online na platformie MS Teams
FD-17 Zakres szkolenia: pomaganie to przywilej – projekty solidarności Europejskiego Korpusu Solidarności, uczestnictwo osób młodych w działaniach solidarnościowych i związanych z pomocą humanitarną, wolontariat w ramach Europejskiego Korpusu Pomocy Humanitarnej, solidarni w praktyce – działania lokalne Europejskiego Korpusu Solidarności. Adresaci: zainteresowani nauczyciele Kierownik szkolenia/prowadzący: Jan Bielecki / eksperci Fundacji Rozwoju Systemu Edukacji w Warszawie Liczba godzin dydaktycznych: 3
Szkolenia w kwietniu 2024
FD-111 Zakres szkolenia: organizacja krajoznawstwa i turystyki, rodzaje i formy krajoznawstwa i turystyki, przygotowanie i dokumentowanie wycieczki szkolnej, zasady bezpieczeństwa i higieny na wycieczkach szkolnych, przepisy prawne. Adresaci: nauczyciele przedszkoli i wszystkich typów szkół Kierownik szkolenia: Jarosław Cezary Słabiński Liczba godzin dydaktycznych: 10
FD-19 Zakres szkolenia: postawy rodziców w kontakcie ze szkołą, proces konstruktywnej komunikacji interpersonalnej, budowanie porozumienia nastawionego na współpracę, zasady współpracy z rodzicami, przykłady działań wpływających na efektywną współpracę z rodzicami, sytuacje trudne w relacjach z rodzicami. Adresaci: zainteresowani nauczyciele Kierownik szkolenia/prowadzący: Jan Bielecki Liczba godzin dydaktycznych: 3
FD-57 Zakres szkolenia: planowanie zajęć z wykorzystaniem tablicy i monitora interaktywnego, bezpłatne zasoby edukacyjne w sieci internetowej, tworzenie ćwiczeń interaktywnych z zastosowaniem multimediów. Adresaci: nauczyciele wszystkich typów szkół i placówek Kierownik szkolenia/prowadzący: Andrzej Staszczyk / Danuta Moroz, Andrzej Staszczyk Liczba godzin dydaktycznych: 3
FD-56 Zakres szkolenia: Book Creator – wszechstronny program do wykorzystania przez uczniów: pisanie, rysowanie, nagrywanie dźwięków i wideo w jednej wspólnej publikacji, zachęcanie do czytania i kreatywnego pisania; praca projektowa, dokumentowanie projektu, możliwość kontynuacji zajęć w postaci lekcji otwartych/warsztatów dla uczniów, współpracy z biblioteką, przygotowania konkursu we współpracy z biblioteką. Adresaci: nauczyciele różnych przedmiotów Kierownik szkolenia/prowadzący: Justyna Bober Liczba godzin dydaktycznych: 4
FD-108 Zakres szkolenia: przyczyny i objawy zaburzeń emocjonalno-społecznych, znaczenie emocji w życiu, teoria czytania umysłu – czym jest i jak jej uczyć? trening umiejętności społecznych, współpraca z rodzicami uczniów w zakresie rozwijania kompetencji emocjonalno-społecznych. Adresaci: zainteresowani nauczyciele Kierownik szkolenia/prowadzący: Joanna Stabińska Liczba godzin dydaktycznych: 4
FD-6 Zakres szkolenia: polski arystokrata, podróżnik, patriota, działalność charytatywna i naukowa W. Zamoyskiego, jak uczyć o rodzie Zamoyskich we współczesnej szkole. Adresaci: zainteresowani nauczyciele Kierownik szkolenia/prowadzący: Grzegorz Kalejta Liczba godzin dydaktycznych: 3
FD-7 Zakres szkolenia: Wandea i Bretania jako miejsce terroru rewolucyjnego, rewolucja wobec dziedzictwa kulturowego Francji, skutki terroru rewolucyjnego. Adresaci: nauczyciele przedmiotów humanistycznych oraz inni zainteresowani Kierownik szkolenia/prowadzący: dr Jarosław Schabieński Liczba godzin dydaktycznych: 3 Uwagi: Zainteresowani uczestnicy otrzymają prezentację multimedialną przedstawiającą omawiane treści.
KK-1 Zakres kursu: Przywództwo edukacyjne w szkole. Przywództwo dla uczenia się i rozwoju indywidualnego. Polityka oświatowa – dyrektor jako lider w środowisku. Zarządzanie zasobami ludzkimi. Zarządzanie strategiczne w kontekście prawnym, społecznym i finansowym. Zarządzanie własnym rozwojem zawodowym. Adresaci: nauczyciele zainteresowani uzyskaniem kwalifikacji do zajmowania stanowisk kierowniczych w oświacie, wicedyrektorzy nieposiadający takich kwalifikacji Czas trwania kursu: sierpień 2023 – maj 2024 Osoby prowadzące: Lidia Kłoczko, Jan Bielecki, dr Dorota Koncewicz, Andrzej Matusiewicz, dr Jarosław Schabieński, Jarosław Cezary Słabiński, Joanna Soćko Liczba godzin dydaktycznych: 210
FD-100 Zakres szkolenia: dzielenie się dobrymi praktykami, uczenie metodą projektu, zadania interdyscyplinarne, praca bez stopni, gry i zabawy budujące zespół, komunikacja, kreatywność. Adresaci: zainteresowani nauczyciele Kierownik szkolenia: Justyna Bober / Justyna Bober, Anna Peza, Bożena Szczęsnowicz Liczba godzin dydaktycznych: 9 (3 spotkania po 3 godz. dyd.)
FD-31 Zakres szkolenia: dlaczego musimy oceniać? jak to robić, by wspierać rozwój ucznia? ocenianie jako proces, tworzenie w klasie atmosfery pomocnej w ocenianiu, uaktywnienie uczniów w procesie oceniania. Adresaci: zainteresowani nauczyciele Kierownik szkolenia/prowadzący: Jolanta Kubrak Liczba godzin dydaktycznych: 3
FD-18 Zakres szkolenia: jak zrozumieć konflikt? – rzut okiem prawnika, zasady skutecznej komunikacji – umiejętność komunikowania się w sytuacjach trudnych, przyczyny oraz skutki powstawania konfliktów szkolnych, rodzaje konfliktów szkolnych, mediacja jako alternatywna metoda rozwiązywania konfliktu w szkole (zasady mediacji, metody i techniki mediacyjne, rola i zadania mediatora). Adresaci: zainteresowani nauczyciele wszystkich typów szkół, wychowawcy, pedagodzy szkolni Kierownik szkolenia/prowadzący: Anna Peza / Jan Bielecki, Anna Peza Liczba godzin dydaktycznych: 4 Uwagi: Panel prawny z udziałem zaproszonego specjalisty w tej dziedzinie.