OFERTA FORM DOSKONALENIA
Nasze formy doskonalenia w październiku 2024
Zapraszamy do udziału w naszych konferencjach, kursach, seminariach, szkoleniach, warsztatach oraz sieciach współpracy i samokształcenia.
KP-1 Szanowni Państwo, Centrum Edukacji Nauczycieli w Suwałkach zaprasza do udziału w kursie pedagogicznym dla nauczycieli praktycznej nauki zawodu. Rozpoczęcie kursu planujemy 4 października 2024 r. Zainteresowanych prosimy o przesłanie zgłoszenia do 13 września 2024 r. Szczegółowy program został opracowany na podstawie ramowego programu kursu pedagogicznego dla nauczycieli praktycznej nauki zawodu do rozporządzenia Ministerstwa Edukacji Narodowej z sierpnia 1993 r. oraz z uwzględnieniem wymagań dotyczących przygotowania pedagogicznego nauczycieli praktycznej nauki zawodu wynikających z rozporządzenia Ministra Edukacji Nauki z dnia 14 września 2023 r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli (Dz. U. 2023, poz. 2102). Zakres kursu: podstawy wiedzy o nauczaniu i wychowaniu, metodyka nauczania praktycznej nauki zawodu, hospitacja zajęć. Adresaci: osoby zainteresowane uzyskaniem kwalifikacji pedagogicznych, nauczyciele praktycznej nauki zawodu w technikach, branżowych szkołach I stopnia, branżowych szkołach II stopnia i szkołach policealnych, niezbędnych do prowadzenia praktycznej nauki zawodu w systemie oświaty szkolnej, np. warsztatach szkolnych, centrach kształcenia praktycznego, ośrodkach adaptacji zawodowej, nauki zawodu dla młodocianych w firmach, zakładach prywatnych w różnych branżach i specjalnościach, kwalifikacyjnych kursach zawodowych, kursach umiejętności zawodowych. Kierownik kursu / prowadzący: dr Joanna Kalejta / dr Dorota Koncewicz, dr Joanna Kalejta, Bożena Anuszkiewicz, Bogumił Węcek Liczba godzin dydaktycznych: 150 Uwagi: Planowany czas trwania kursu: październik 2024 […]
FD-156 Zakres szkolenia: główna idea, założenia i pojęcia Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji (ZSK), podmioty i procesy w ZSK, idea Lifelong Learning (LLL), Polska Rama Kwalifikacji (PRK) jako układ odniesienia dla kwalifikacji nadawanych w Polsce, Polska Rama Kwalifikacji w odniesieniu do Europejskiej Ramy Kwalifikacji, poziomy PRK na świadectwach szkolnych i dyplomach, sektorowe Ramy Kwalifikacji, walidacja jako nowa ścieżka nabywania kwalifikacji – przegląd metod walidacji, Zintegrowany Rejestr Kwalifikacji (ZRK) źródłem wiedzy o kwalifikacjach i podmiotach, Małe ZRK, Moje Portfolio. Adresaci: dyrektorzy, doradcy zawodowi, nauczyciele praktycznej nauki zawodu, wszyscy zainteresowani Kierownik szkolenia/prowadzący: Joanna Kalejta / Anna Rosińska – Instytut Badań Edukacyjnych, Bogumił Węcek Liczba godzin dydaktycznych: 6
FD-41 Zakres szkolenia: wymagania Rządowego programu „Laboratoria przyszłości”, ustalenie potrzeb szkół i planowanie pracy sieci, wymiana doświadczeń. Adresaci: nauczyciele szkół podstawowych z powiatów augustowskiego, grajewskiego, sejneńskiego, sokólskiego i suwalskiego uczestniczący w programie „Laboratoria przyszłości” Kierownik szkolenia/prowadzący: Andrzej Staszczyk Liczba godzin dydaktycznych: 8 (4 spotkania po 2 godz.) Uwagi: Terminy kolejnych spotkań zostaną ustalone z uczestnikami sieci.
FD-158 Zakres szkolenia: poszukiwanie nowych form i narzędzi w tworzeniu obrazów.. ”, malowanie” tym, co jest wokół nas, wykonanie obrazów kwiatowych z cebulakami, ziarnecznikami, czosnkówkami, ostówkami itp. Adresaci: nauczyciele świetlicy, rewalidacji, wychowawcy, katecheci i zainteresowani. Kierownik szkolenia/prowadzący: Olga Kłoczko Liczba godzin dydaktycznych: 4
FD-31 Zakres szkolenia: definicja przemocy, charakterystyka zachowań: ofiary, sprawcy, świadka, sposoby reagowania na przemoc w klasie i w grupie rówieśniczej, studium przypadku – pomoc na lekcję wychowawczą, lektura dla uczniów klas VI–VIII szkół podstawowych i szkół ponadpodstawowych. Adresaci: nauczyciele klas IV–VIII szkół podstawowych, nauczyciele szkół ponadpodstawowych i zawodowych oraz inni zainteresowani Kierownik szkolenia/prowadzący: Grażyna Safianowska Liczba godzin dydaktycznych: 3
FD-75 Zakres szkolenia: metody wspierające kształtowanie umiejętności rozumienia, analizowania i rozwiązywania problemów, robot edukacyjny Photon jako środek dydaktyczny wykorzystywany do kodowania i programowania, inspiracje do ciekawych zabaw i zajęć rozwijających logiczne, algorytmiczne myślenie. Adresaci: nauczyciele przedszkoli i edukacji wczesnoszkolnej Kierownik szkolenia/prowadzący: Danuta Moroz Liczba godzin dydaktycznych: 4
FD-76 Zakres szkolenia: podstawa programowa a metodyka wprowadzania liter, podstawa programowa a kształtowanie pojęć liczbowych, zabawy i gry na utrwalanie liter i kształtowanie pojęć matematycznych. Adresaci: nauczyciele przedszkoli i edukacji wczesnoszkolnej Kierownik szkolenia/prowadzący: Jadwiga Krzyżewska Liczba godzin dydaktycznych: 4
FD-13 Zakres szkolenia: 40. rocznica męczeńskiej śmierci ks. Jerzego Popiełuszki, działalność ks. Jerzego Popiełuszki, beatyfikacja i dziedzictwo ks. Jerzego Popiełuszki. Adresaci: zainteresowani nauczyciele Kierownik szkolenia/prowadzący: Grzegorz Kalejta Liczba godzin dydaktycznych: 3
FD-27 Zakres szkolenia: Spotkania nauczycieli oraz specjalistów pracujących w szkole mające na celu pogłębienie wiedzy i umiejętności z zakresu wspierania dobrostanu nauczycieli i uczniów: samoświadomość nauczycieli i uczniów, kompetencje w relacjach z uczniami, kompetencje w relacjach z rodzicami, sytuacje trudne a dobrostan w szkole, dobrostan uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, wypalenie zawodowe nauczycieli a dobrostan uczniów. Adresaci: nauczyciele wszystkich typów szkół Kierownik szkolenia/prowadzący: dr Dorota Koncewicz Liczba godzin dydaktycznych: 9 (3 spotkania po 3 godz. dyd.) Uwagi: Na pierwszym spotkaniu zostanie ustalony harmonogram pozostałych zajęć
FD-95 Zakres szkolenia: umiejętności 4K – krytyczne myślenie, kreatywność, komunikacja, kooperacja, narzędzia przydatne w pracy nauczyciela do przygotowywania materiałów dydaktycznych, prezentacji, wirtualnej współpracy i kształcenia różnych sprawności językowych (m.in. Edpuzzle, Canva, Wakelet, Book Creator, narzędzia AI, narzędzia Office 365). Adresaci: nauczyciele języka polskiego, angielskiego i innych przedmiotów Kierownik szkolenia/prowadzący: Justyna Bober Liczba godzin dydaktycznych: 3 Uwagi: Spotkania stacjonarne i online.
FD-97 Zakres szkolenia: zmiany w podstawie programowej języka polskiego dla klas IV–VIII szkoły podstawowej, zmiany w zakresie wiadomości i umiejętności sprawdzanych na egzaminie ósmoklasisty. Adresaci: nauczyciele języka polskiego szkół podstawowych Kierownik szkolenia/prowadzący: Jolanta Kubrak Liczba godzin dydaktycznych: 2
FD-14 Zakres szkolenia: anegdoty z historii powszechnej z czasów starożytnych, z historii powszechnej i Polski z czasów średniowiecznych i nowożytnych oraz z historii powszechnej i Polski z XIX i XX wieku. Adresaci: nauczyciele przedmiotów humanistycznych oraz inni zainteresowani Kierownik szkolenia/prowadzący: dr Jarosław Schabieński Liczba godzin dydaktycznych: 3 Uwagi: Zainteresowani uczestnicy otrzymają prezentację multimedialną przedstawiającą omawiane treści.
FD-142 Zakres szkolenia: organizacja krajoznawstwa i turystyki, rodzaje i formy krajoznawstwa i turystyki, przygotowanie i dokumentowanie wycieczki szkolnej, zasady bezpieczeństwa i higieny na wycieczkach szkolnych, przepisy prawne. Adresaci: nauczyciele wszystkich typów szkół i przedszkoli Kierownik szkolenia/prowadzący: Jarosław Cezary Słabiński Liczba godzin dydaktycznych: 10
FD-93 Zakres szkolenia: cyfrowe narzędzia w warsztacie pracy nauczyciela, metodyka pracy nauczyciela, historia lokalna na lekcjach oraz w projektach edukacyjnych, każdy przedmiot ma swoją historię – propozycje zajęć dla uczniów. Adresaci: nauczyciele historii, przedmiotów humanistycznych oraz inni zainteresowani Kierownik szkolenia/prowadzący: Jan Bielecki Liczba godzin dydaktycznych: 4
FD-67 Zakres szkolenia: obchody Ogólnopolskiego Tygodnia Kariery pn. „Pasja – Motywacja – Odwaga”. Organizacja dnia kariery zawodowej w szkole, efektywne doradztwo zawodowe dla dzieci i młodzieży, współpraca doradców zawodowych, wychowawców, nauczycieli i rodziców, planowanie ścieżki kariery zawodowej w przedszkolu i szkole podstawowej, przykłady dobrych praktyk. Adresaci: nauczyciele wszystkich typów szkół Kierownik szkolenia/prowadzący: dr Joanna Kalejta / przedstawiciele Powiatowego Urzędu Pracy w Suwałkach Liczba godzin dydaktycznych: 3
FD-110 Zakres szkolenia: nauka gry w szachy dla początkujących z elementami metodyki – teoria i praktyka, wiersze i rymowanki ułatwiające zapamiętanie reguł gry w szachy. Adresaci: nauczycieli świetlicy oraz inni zainteresowani Kierownik szkolenia/prowadzący: Grażyna Safianowska Liczba godzin dydaktycznych: 4
FD-159 Zakres szkolenia: badanie postawy dzieci, ćwiczenia na całe ciało, rozmachowe – angażujące całą rękę od obręczy barkowej po przedramię, manualne, precyzyjne, ćwiczenia grafomotoryczne, graficzne i relaksacja, wykonanie pomocy dydaktycznych. Adresaci: nauczyciele przedszkoli, edukacji wczesnoszkolnej i zainteresowani Kierownik szkolenia/prowadzący: Olga Kłoczko Liczba godzin dydaktycznych: 4
FD-117 Zakres szkolenia: Erasmus Days 2024, przykłady realizacji działań projektowych, wykorzystanie programu Erasmus w szkole, wniosek o dofinansowanie z programu Erasmus. Adresaci: nauczyciele wszystkich typów szkół Kierownik szkolenia/prowadzący: dr Joanna Kalejta / Justyna Bednarz-Fiuk – przedstawicielka EPALE w Fundacji Rozwoju Systemu Edukacji w Warszawie, dr Joanna Kalejta Liczba godzin dydaktycznych: 4
FD-43 Zakres szkolenia: oficjalne układy i klony Arduino, najważniejsze elementy i wyprowadzenia w mikrokontrolerze Arduino UNO, realizacja prostego układu testowego na płytce stykowej, instalacja oprogramowania mikrokontrolera, realizacja sterowania układu testowego z wykorzystaniem Arduino UNO. Adresaci: zainteresowani nauczyciele Kierownik szkolenia/prowadzący: Andrzej Staszczyk Liczba godzin dydaktycznych: 4 Uwagi: Podczas warsztatów warto pracować z własnym mikrokontrolerem.
FD-77 Zakres szkolenia: rola gier i zabaw z kostkami w edukacji matematycznej – zwiększenie atrakcyjności zajęć, zaangażowanie uczniów w uczenie się, hartowanie odporności psychicznej dzieci, pomysły na gry i zabawy matematyczne z wykorzystaniem różnych kostek do gry, które sprzyjają rozwijaniu sprawności rachunkowych, integracji grupy, koncentracji i spostrzegawczości, propozycje gier i zabaw z użyciem kości z podziałem na poszczególne klasy. Adresaci: nauczyciele edukacji wczesnoszkolnej i świetlicy Kierownik szkolenia/prowadzący: Danuta Moroz Liczba godzin dydaktycznych: 4
FD-44 Zakres szkolenia: wykorzystanie kodów QR i aplikacji do ich generowania, program Canva do generowania kodów i tworzenia kart pracy, przygotowanie zadań i zagadek dźwiękowych w programie Vocaroo, przygotowanie pokoju zagadek. Adresaci: zainteresowani nauczyciele Kierownik szkolenia/prowadzący: Justyna Bober / Justyna Bober, Anna Peza Liczba godzin dydaktycznych: 4
FD-128 Zakres szkolenia: specyfika funkcjonowania osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu, wspieranie rozwoju osób ze spektrum autyzmu w oparciu o nauczanie o stanach wiedzy, emocji i zabawy, sposoby uczenia czytania umysłu. Adresaci: nauczyciele pracujący z uczniem z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego, specjaliści Kierownik szkolenia/prowadzący: Joanna Stabińska Liczba godzin dydaktycznych: 4
FD-42 Zakres szkolenia: dostosowanie materiałów edukacyjnych do indywidualnych potrzeb ucznia, wykorzystanie AI do tworzenia materiałów edukacyjnych. Adresaci: zainteresowani nauczyciele Kierownik szkolenia/prowadzący: Grzegorz Kalejta Liczba godzin dydaktycznych: 3
FD-144 Zakres szkolenia: canva – narzędzie do przygotowania pomocy dydaktycznych, dyplomów, zaproszeń, plakatów, propozycje zajęć czytelniczych z: książką obrazkową, kartami narracyjno-obrazkowymi, książką z rozszerzoną rzeczywistością, kody QR – przykłady wykorzystania na zajęciach edukacyjnych i w grach bibliotecznych, podróże po literaturze, czyli emocje zapisane w książkach, dzielenie się wiedzą i doświadczeniem. Adresaci: nauczyciele bibliotekarze z bibliotek szkolnych Kierownik szkolenia/prowadzący: Katarzyna Romanowska / Zyta Boćwińska, Katarzyna Romanowska, Katarzyna W. Urbańska Liczba godzin dydaktycznych: 6 (2 seminaria po 3 godz. dyd.) Uwagi: Termin drugiego spotkania zostanie ustalony z uczestnikami sieci.
FD-122 Zakres szkolenia: różnice między dostosowaniem w szkole a dostosowaniem na egzaminie, zakres dostosowań wymagań edukacyjnych w szkole, jak korzystać z komunikatów o dostosowaniach warunków i form przeprowadzania egzaminów zewnętrznych. Adresaci: zainteresowani nauczyciele Kierownik szkolenia/prowadzący: Jolanta Kubrak Liczba godzin dydaktycznych: 4
FD-70 Zakres szkolenia: o nowoczesnych i skutecznych metodach uczenia (się) – wprowadzenie w metodykę pracy m.in. z kartami Multi-Talk, kreatywność a rozwijanie kompetencji komunikacyjnych i narracyjnych uczniów – myślenie skojarzeniowe a praca z piktogramami, jak uczyć w oparciu o uniwersalne materiały wizualne oraz umiejętnie indywidualizować ich wykorzystanie w zależności od doświadczeń, potrzeb i możliwości uczniów – konstruowanie ćwiczeń, gier i zabaw przy pomocy kart Multi-Talk. Adresaci: nauczyciele języka polskiego, języka polskiego jako obcego, języka angielskiego, edukacji wczesnoszkolnej oraz inni zainteresowani nauczyciele szkół podstawowych Kierownik szkolenia/prowadzący: Anna Peza / Anna Peza, Justyna Kesler – metodyk, trener językowy, edukator nowoczesnych gier, narzędzi i materiałów edukacyjnych, twórczyni innowacyjnego narzędzia językowego Multi-Talk Liczba godzin dydaktycznych: 7 Uwagi: Kurs online – 70 zł przy 20 osobach uczestniczących w szkoleniu.
FD-15 Zakres szkolenia: rola sztandaru, praktyczne ćwiczenie ceremoniału pocztów sztandarowych. Adresaci: opiekunowie pocztów sztandarowych, poczty sztandarowe, dyrektorzy szkół Kierownik szkolenia/prowadzący: dr Jarosław Schabieński Liczba godzin dydaktycznych: 4 Uwagi: Forma organizowana we współpracy z Wojskiem Polskim. Na warsztaty należy wziąć sztandar szkoły.
FD-151 Zakres szkolenia: emocje – jak je rozpoznać i kontrolować, terapeutyczna rola literatury dla dzieci, literatura psychologiczna dla nauczycieli, bibliotekarzy i opiekunów wspierająca rozwój emocjonalny dzieci i młodzieży, książki dla dzieci jako narzędzie wspomagające psychoedukację w obszarze emocji. Adresaci: zainteresowani bibliotekarze Kierownik szkolenia/prowadzący: Katarzyna W. Urbańska Liczba godzin dydaktycznych: 3 Uwagi: Seminarium odbędzie się w Augustowskim Centrum Edukacyjnym w Augustowie.
FD-135 Zakres szkolenia: systemy oświatowe w Polsce i na Litwie, szkolnictwo mniejszości narodowych: prezentacje dyrektorów i zaproszonych gości, zwiedzanie obu szkół, dyskusja, wymiana doświadczeń. Adresaci: dyrektorzy i wicedyrektorzy szkół i placówek Kierownik szkolenia/prowadzący: Andrzej Matusiewicz Liczba godzin dydaktycznych: 4 Uwagi: Szkolenie odbędzie się w Szkole Podstawowej z Polskim i Litewskim Językiem Nauczania im. Dariusa i Girenasa w Puńsku oraz w Liceum Ogólnokształcącym z Litewskim Językiem Nauczania im. 11 Marca w Puńsku. Dojazd uczestników we własnym zakresie.
FD-45 Zakres szkolenia: symulacja działania układów testowych w chmurze, budowa i realizacja sterowania złożonych układów z wykorzystaniem Arduino UNO. Adresaci: zainteresowani nauczyciele, uczestnicy szkolenia Wprowadzenie do programowania mikrokontrolera Arduino UNO Kierownik szkolenia/prowadzący: Andrzej Staszczyk Liczba godzin dydaktycznych: 4 Uwagi: Podczas warsztatów warto pracować z własnym mikrokontrolerem.
FD-78 Zakres szkolenia: metoda „6 klocków” jako pomoc w codziennej praktyce edukacyjnej, przedstawienie wybranych zdań z wykorzystaniem klocków lego, rozwijających dziecko w obszarach: umysłowym, fizycznym, społecznym i emocjonalnym, przedstawienie ćwiczeń rozwijających umiejętności matematyczne, polonistyczne, percepcyjne i fizyczne oraz poszerzających kompetencje społeczno-emocjonalne i umiejętności pracy w zespole. Adresaci: nauczyciele przedszkoli, edukacji wczesnoszkolnej oraz inni zainteresowani Kierownik szkolenia/prowadzący: dr Ida Rusanowska Liczba godzin dydaktycznych: 12 (4 spotkania po 3 godz. dyd.)
FD-123 Zakres szkolenia: wykorzystanie wniosków płynących z wyników egzaminu maturalnego z języka polskiego, planowanie pracy na podstawie danych statystycznych opublikowanych przez CKE i OKE w Łomży, praktyczne rozwiązania przydatne w pracy z maturzystami. Adresaci: nauczyciele języka polskiego szkół ponadpodstawowych Kierownik szkolenia/prowadzący: Grzegorz Gołaszewski Liczba godzin dydaktycznych: 2
FD-71 Zakres szkolenia: Spotkania nauczycieli pracujących w klasach zróżnicowanych kulturowo, mające na celu doskonalenie kompetencji w pracy z uczniem z doświadczeniem migracji, w tym nauczania języka polskiego jako obcego oraz usprawnienie komunikacji nauczyciel – uczeń obcokrajowiec, uczeń reemigrant. Tematyka tegorocznego cyklu spotkań pn. „Z polskim w świat” dotyczyć będzie przede wszystkim: kompetencji kulturowych w edukacji, różnic kulturowych w komunikacji szkolnej, systemu edukacji w różnych krajach z perspektywy polskich rodziców, metodyków, nauczycieli, a także uczniów, zasad nauczania i uczenia się języka polskiego jako obcego w praktycznym ujęciu, dzielenie się pomysłami na rozwiązania problemów metodycznych i wychowawczych w pracy z grupą zróżnicowaną kulturowo. Adresaci: nauczyciele uczący dzieci, młodzież z doświadczeniem migracji, wielokulturowości, nauczyciele języka polskiego jako obcego, specjaliści i dyrektorzy zainteresowani tematyką Kierownik szkolenia/prowadzący: Anna Peza / Anna Peza i specjaliści Liczba godzin dydaktycznych: 6 (2 seminaria po 3 godz. dyd.) Uwagi: Spotkania online i stacjonarne.
FD-79 Zakres szkolenia: rozpoznawanie i nazywanie emocji przez dzieci, poznawanie możliwości własnej mimiki, opisywanie przeżywanych emocji, odróżnianie przeżywania emocji od działania pod ich wpływem, sposoby wspierania dziecka w radzeniu sobie z trudnymi emocjami, propozycje zabaw z robotem Photon. Adresaci: nauczyciele przedszkoli i edukacji wczesnoszkolnej Kierownik szkolenia/prowadzący: Danuta Moroz Liczba godzin dydaktycznych: 4
FD-16 Zakres szkolenia: szczegółowy zakres szkolenia, po uzgodnieniu z OBEN IPN w Białymstoku, zostanie podany w październikowej i listopadowej ofercie form doskonalenia. Adresaci: nauczyciele historii, nauczyciele przedmiotów humanistycznych, zainteresowani nauczyciele Kierownik szkolenia/prowadzący: Jan Bielecki / eksperci z OBEN IPN w Białymstoku Liczba godzin dydaktycznych: 6 (2 spotkania po 3 godz. dyd.)
FD-129 Zakres szkolenia: diagnoza typów zachowań uczniów w procesie uczenia się, narzędzia i procedury diagnozy predyspozycji uczniów, indywidualna diagnoza specjalnych potrzeb edukacyjnych ucznia a dostosowanie wymagań edukacyjnych. Adresaci: zainteresowani nauczyciele Kierownik szkolenia/prowadzący: Joanna Stabińska Liczba godzin dydaktycznych: 4
FD-46 Zakres szkolenia: narzędzia oparte na generatywnej sztucznej inteligencji, adaptacja materiałów do poziomu nauczania, indywidualne plany nauczania. Adresaci: zainteresowani nauczyciele Kierownik szkolenia/prowadzący: Grzegorz Kalejta Liczba godzin dydaktycznych: 3
FD-81 Zakres szkolenia: jesienne elementy dekoracji sal z wykorzystaniem systemu „Edukacja przez ruch” oraz sztuki origami i kirigami. Adresaci: nauczyciele przedszkoli, edukacji wczesnoszkolnej oraz inni zainteresowani Kierownik szkolenia/prowadzący: Jadwiga Krzyżewska Liczba godzin dydaktycznych: 4
FD-17 Zakres szkolenia: światowy katolicyzm i polskie doświadczenia wobec: rewolucji bolszewickiej i komunizmu, faszyzmu włoskiego oraz nazizmu. Adresaci: nauczyciele przedmiotów humanistycznych oraz inni zainteresowani Kierownik szkolenia/prowadzący: dr Jarosław Schabieński Liczba godzin dydaktycznych: 3 Uwagi: Uczestnicy otrzymają prezentację multimedialną przedstawiającą omawiane treści.
FD-124 Zakres szkolenia: analiza wyników egzaminu ósmoklasisty z języka polskiego przeprowadzonego w 2024 roku, wykorzystanie wniosków z analizy w pracy nauczyciela i uczniów. Adresaci: nauczyciele języka polskiego szkół podstawowych Kierownik szkolenia/prowadzący: Jolanta Kubrak Liczba godzin dydaktycznych: 3
KK-1 Zakres kursu: Przywództwo edukacyjne w szkole. Przywództwo dla uczenia się i rozwoju indywidualnego. Polityka oświatowa – dyrektor jako lider w środowisku. Zarządzanie zasobami ludzkimi. Zarządzanie strategiczne w kontekście prawnym, społecznym i finansowym. Zarządzanie własnym rozwojem zawodowym. Adresaci: nauczyciele zainteresowani uzyskaniem kwalifikacji do zajmowania stanowisk kierowniczych w oświacie, wicedyrektorzy nieposiadający takich kwalifikacji Czas trwania kursu: sierpień 2024 – maj 2025 Osoby prowadzące: Lidia Kłoczko, Jan Bielecki, dr Dorota Koncewicz, Andrzej Matusiewicz, dr Jarosław Schabieński, Jarosław Cezary Słabiński, Joanna Soćko Liczba godzin dydaktycznych: 210
FD-102 Zakres szkolenia: wzajemne doskonalenie nauczycieli w zakresie nowoczesnego nauczania, metodyki nauczania języków obcych, wykorzystania technologii w nauce języka angielskiego, nauczyciele jako inicjatorzy współpracy międzynarodowej, projekty międzyszkolne i międzynarodowe, doskonalenie języka angielskiego jako narzędzia komunikacji poprzez kontakt z native speakerem. Adresaci: nauczyciele języka angielskiego w edukacji wczesnoszkolnej i klasach IV–VIII Kierownik szkolenia/prowadzący: Justyna Bober Liczba godzin dydaktycznych: 3 Uwagi: Z udziałem dr Doroty Campfield i native speakera Patricka Foxa.
FD-2 Centrum Edukacji Nauczycieli w Suwałkach zaprasza do udziału w Konferencji „WF z AWF: Aktywny dzisiaj dla zdrowia w przyszłości” Nowoczesne podejście do aktywności ruchowej i wychowania fizycznego w dniu 28 października 2024 r. w siedzibie Centrum (ul. Mikołaja Reja 67B) Zaproszenie do udziału w Konferencji kierujemy do dyrektorów wszystkich szkół, nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej i szczególnie do nauczycieli wychowania fizycznego. Program konferencji składający się z części wykładowej i warsztatowej obejmuje zagadnienia dotyczące edukacji zdrowotnej i nowego podejścia do rozwoju fizycznego oraz aktywności ruchowej. Dlatego konferencja przeznaczona jest dla wszystkich nauczycieli i dyrektorów szkół, którym zależy, by ich szkoła podążała w kierunku nowoczesności. Zaproszony skład wykładowców daje Państwu pewność, że przedstawione tematy, to najwyższy poziom wiedzy, kompetencji i nowoczesnego podejścia do tematyki zdrowia i edukacji. Harmonogram konferencji: 10:00 – 10:05 – Wprowadzenie, 10:05 – 10:20 – Program „WF z AWF: Aktywny dzisiaj dla zdrowia w przyszłości” – osiągnięcia, rekomendacje i wdrożenia (prof. Bartosz Molik), 10:20 – 10:40 – Kondycja fizyczna dzieci i młodzieży w Polsce (prof. Paweł Tomaszewski), 10:40 – 11:00 – Alfabet ruchowy – koncepcja, rozwiązania i wdrożenia (prof. Andrzej Kosmol), 11:00 – 11:20 – Fundamentalne umiejętności ruchowe (prof. Hubert Makaruk), 11:20 – 11:40 – Od aktywności ruchowej w szkole […]
FD-32 Zakres szkolenia: portret wychowawcy okiem wychowanków, czyli kim jest dobry wychowawca i co go cechuje, jak budować zaufanie i dobre relacje z wychowankami – rozmowa ma moc, zespół zgrany, czyli jaki? – o wyzwaniach, trudnościach i sukcesach w pracy wychowawcy, wychowawczy „talk show” – godziny wychowawcze na każdy temat. Adresaci: wychowawcy, pedagodzy szkolni oraz zainteresowani nauczyciele Kierownik szkolenia/prowadzący: Anna Peza / Anna Peza, Bożena Szczęsnowicz Liczba godzin dydaktycznych: 4
FD-47 Zakres szkolenia: rejestrowanie się do Canvy przez dostęp Zintegrowanej Platformy Edukacyjnej (Canva dla edukacji), administrowanie klasą i możliwości współpracy, narzędzia Canvy dla edukacji, zastosowanie AI w Canvie. Adresaci: zainteresowani nauczyciele Kierownik szkolenia/prowadzący: Justyna Bober Liczba godzin dydaktycznych: 4