Szukamy wirtualnych menedżerów. Zgłoś uczniów do konkursu Szkolne Mistrzostwa Menedżerskie.

14 lutego startuje rekrutacja do ogólnopolskiego konkursu ekonomicznego – Szkolne Mistrzostwa Menedżerskie. Celem projektu jest praktyczna nauka biznesu. Konkurs organizowany jest przez Fundację Przedsiębiorczości Revas we współpracy z firmą Revas oraz Narodowym Bankiem Polskim. Szkolne Mistrzostwa Menedżerskie to konkurs ekonomiczny skierowany do uczniów szkół ponadpodstawowych z całej Polski. Uczestnicy, w 3-osobowych zespołach wcielą się w rolę […]

Wirtualna rzeczywistość (VR) w murach CEN w Suwałkach. Spotkanie Sieci użytkowników tablic i monitorów interaktywnych

Dzięki współpracy z różnymi instytucjami rynku edukacyjnego Centrum Edukacji Nauczycieli w Suwałkach ma okazję prezentować nauczycielom naszego regionu najnowsze osiągnięcia z zakresu technologii informacyjno-komunikacyjnych w edukacji. Prezentacje zwykle skierowane są do nauczycieli uczestniczących w Sieci użytkowników tablic i monitorów interaktywnych. Pierwsze spotkanie sieci w roku szkolnym 2021/2022 odbędzie się 22 lutego 2021 r. w godzinach […]

Dzień Bezpiecznego Internetu

Bezpieczeństwo w sieci staje się coraz większym wyzwaniem. Zdalne lekcje, zdalna praca, wirtualne urzędy i sklepy – nasze życie przenosi się coraz bardziej do Internetu i tym ważniejsze stają się wydarzenia, takie jak Dzień Bezpiecznego Internetu. Centralnym punktem obchodów jest konferencja, adresowana do przedstawicieli sektora edukacyjnego, organizacji pozarządowych oraz praktyków pracujących z dziećmi. Ze względu […]

Nasz nowy Informator o formach doskonalenia na II semestr roku szkolnego 2021/2022

Drodzy Nauczyciele, Wychowawcy i Dyrektorzy, przekazujemy nowy Informator Centrum Edukacji Nauczycieli w Suwałkach z propozycją form doskonalenia nauczycieli na II semestr roku szkolnego 2021/2022. Zima w pełni, obdarowała nas śniegiem i mrozem, ale niezaprzeczalnym jej darem są także długie wieczory. Może warto usiąść w gronie rodziny czy znajomych przy grach planszowych? Zachęcam do tej formy […]

Mindfulness, czyli medytacja uważności w szkole

Wyniki badań na całym świecie wskazują, że skuteczną drogą do poprawy jakości środowiska szkolnego są programy wdrażania uważności w szkołach (…) Coraz więcej szkół na całym świecie opowiada się za włączeniem nauczania uważności do programu szkolnego. Uważność wspomaga zdolność uczenia się, ale również rozwija pewność siebie, kreatywność, empatię i funkcje wykonawcze. Wiele badań mózgu dorosłych […]

Nowa publikacja CEN w Suwałkach – Grać czy nie grać?

Publikacja „Grać, czy nie grać” to efekt innowacji Centrum o tej samej nazwie. Autorkami są nauczycielki konsultantki Centrum: Justyna Bober, Jadwiga Krzyżewska i Danuta Moroz. Publikacja poświęcona jest tematyce wykorzystania gier w edukacji. Zamieszczono w niej konkretne propozycje zastosowania gier w kontekście edukacyjnym. Są to gry oryginalne oraz różne warianty modyfikacji znanych gier. Autorki miały […]

Spotkania z muzyką – projektowana okazja edukacyjna w Szkole Podstawowej w Bakałarzewie

Projektowana Okazja Edukacyjna odbyła się w Szkole Podstawowej im. Mikołaja Bakałarza w Bakałarzewie już po raz drugi. „Podróże z Panem Kleksem” były hasłem POE w zeszłym roku na początku czerwca, a teraz, w dniach 19-21 stycznia, miała miejsce impreza pn. „Spotkania z muzyką”. Trzydniowe wydarzenie składało się z trzech etapów: zaczarowania, warsztatów i podsumowania. Zaczarowaniem […]

Uczniowie ze spektrum autyzmu w szkole ogólnodostępnej

Szanowni Państwo, zapraszamy serdecznie na kolejne spotkanie w ramach sieci “Uczniowie ze spektrum autyzmu w szkole ogólnodostępnej”, które odbędzie się 31 stycznia 2022 r. Początek o godz. 15.30. w Niepublicznej Terapeutycznej Szkole Podstawowej “Bajka” w Suwałkach, ul. Marii Curie-Skłodowskiej 5. Zajęcia poświęcone będą integracji sensorycznej. Formularz zgłoszenia Poniżej informacje o osobach prowadzących. Karolina Miller – […]

Ocenianie kształtujące

Ocenianie kształtujące staje się dzisiaj praktyką wielu szkół. I dobrze. To pokazuje, że nauczyciele i dyrektorzy szkół rozumieją, iż istotą nauczania jest proces uczenia się i to powinno być celem pracy nauczycieli: organizacja procesów edukacyjnych w taki sposób, aby uczeń mógł się uczyć, wykorzystując wszystkie swoje zasoby i radząc sobie z ograniczeniami przy wsparciu nauczyciela. […]