Lidia Kłoczko – Nawigacja po nadzorze pedagogicznym – po co nam ewaluacja wewnętrzna? część III
- Posted by cen-admin
- Date 20 czerwca 2021
W ostatniej części cyklu „Nawigacja po nadzorze pedagogicznym – po co nam ewaluacja wewnętrzna?” Lidia Kłoczko omawia bardzo ważny etap ewaluacji, którym jest zbieranie i analiza danych. Od tego, jak podejdziemy do tych czynności, zależy wynik całego badania, a także wnioski stwierdzające stan w przedmiocie ewaluacji oraz rekomendacje służące rozwojowi szkoły lub placówki. Praktyka pokazuje, że oprócz badań przeprowadzonych rzetelnie, są rozliczne odmiany ewaluacji pozornej. Jakież to? Dowiemy się, czytając zamykający cykl artykuł.
Lidia Kłoczko – dyrektor Centrum Edukacji Nauczycieli w Suwałkach i nauczyciel konsultant. Prowadzi doskonalenie nauczycieli w zakresie sprawowania nadzoru pedagogicznego, planowania dydaktycznego, oceniania i analizy wyników egzaminacyjnych, metod pracy dydaktycznej i wychowawczej oraz awansu zawodowego nauczycieli.
Lidia Kłoczko – Nawigacja po nadzorze pedagogicznym – po co nam ewaluacja wewnętrzna? cz. III
You may also like
Ewa Beata Sidorek – Jak budować współczesną szkołę opartą na relacjach? Analiza wybranych badań w polskim kontekście edukacyjnym
Ewa Beata Sidorek – nauczyciel konsultant w Centrum Edukacji Nauczycieli w Suwałkach i asystent Państwowej Uczelni Zawodowej w Suwałkach na kierunku Pedagogika wczesnoszkolna i wychowanie przedszkolne; autorka wielu artykułów naukowych przedstawiających wyniki badań przeprowadzonych z zakresie edukacji, prelegentka konferencji naukowych. Kondycja psychiczna uczniów i nauczycieli stała się w ostatnich latach przedmiotem częstych badań z zakresu […]
Grzegorz Gołaszewski – nauczyciel języka polskiego (dawniej też wiedzy o kulturze) w II Liceum Ogólnokształcącym w Augustowie im. Polonii i Polaków na Świecie, nauczyciel konsultant w Centrum Edukacji Nauczycieli w Suwałkach, egzaminator maturalny. Czy wiersz może kanwą gry edukacyjnej? Oczywiście. To przykład połączenia przyjemnego (dla ucznia) z pożytecznym (dla ucznia i nauczyciela), zwłaszcza wtedy, gdy […]
Milena Probola – nauczyciel konsultant w Centrum Edukacji Nauczycieli w Suwałkach. Z wykształcenia fizyk o specjalności biomedycznej, z doświadczeniem w nauczaniu matematyki, fizyki i wychowania fizycznego na różnych etapach edukacyjnych. Interesuje się dydaktyką przedmiotów ścisłych i przyrodniczych, edukacją zdrowotną oraz wykorzystaniem nowoczesnych technologii w nauczaniu. Milena Probola – Zamknij rok z głową. O refleksji na […]
Justyna Bober – Canva – tekstowe triki
Justyna Bober – nauczyciel konsultant w Centrum Edukacji Nauczycieli w Suwałkach. Zajmuje się wykorzystaniem TIK w nauczaniu, zwłaszcza języka polskiego i angielskiego, za – stosowaniem elementów neurodydaktyki oraz sposobami motywowania uczniów do pracy. Tłumaczyła z języka angielskiego materiały zamieszczane na portalu Khan Academy. Jest ambasadorem programów Wakelet, Book Creator i Canva. Po kilku artykułach prezentujących […]
Milena Probola – Scenariusz zajęć z matematyki dla klas IV–VIII szkoły podstawowej – Matematyka na planszy – projektujemy gry edukacyjne.
Milena Probola – nauczyciel konsultant w Centrum Edukacji Nauczycieli w Suwałkach. Z wykształcenia fizyk o specjalności biomedycznej, z doświadczeniem w nauczaniu matematyki, fizyki i wychowania fizycznego na różnych etapach edukacyjnych. Interesuje się dydaktyką przedmiotów ścisłych i przyrodniczych, edukacją zdrowotną oraz wykorzystaniem nowoczesnych technologii w nauczaniu. Skutecznym sposobem zainteresowania uczniów lekcją jest wprowadzenie grywalizacji. Ich zaangażowanie […]
Dorota Koncewicz – nauczyciel konsultant w Centrum Edukacji Nauczycieli w Suwałkach; doktor nauk o zdrowiu na Uniwersytecie Medycznym w Białymstoku, pedagog specjalny, surdopedagog, absolwentka Wyższej Szkoły Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie, socjoterapeuta, edukator i tłumacz języka migowego. Wspiera nauczycieli w ich pracy z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych oraz profesjonalnej współpracy z rodziną. […]
dr Joanna Kalejta-Kulbacka – Branżowe Centra Umiejętności szansą na rozwój kształcenia zawodowego
Joanna Kalejta-Kulbacka – dr nauk społecznych, nauczyciel konsultant w Centrum Edukacji Nauczycieli w Suwałkach i adiunkt w Państwowej Uczelni Zawodowej w Suwałkach. Organizuje i prowadzi formy doskonalenia zawodowego nauczycieli w zakresie kształcenia zawodowego, współpracy z pracodawcami, doradztwa zawodowego, reklamy, public relations, zarządzania firmą, zarządzania turystyką oraz pozyskiwania środków unijnych na działania edukacyjne. Pełni funkcję specjalisty-eksperta […]
Jolanta Kubrak – Rozwiązywanie węzła gordyjskiego i inne kłopoty
Jolanta Kubrak – nauczyciel konsultant w Centrum Edukacji Nauczycieli w Suwałkach, redaktor „CENnych Wiadomości”. Organizuje i prowadzi formy doskonalenia nauczycieli w zakresie edukacji polonistycznej, analizy wyników egzaminów zewnętrznych oraz rozwijania zainteresowań czytelniczych uczniów. Jak każdy polonista, wielką wagę przywiązuje do kwestii poprawności językowej. Czasem słyszymy, że coś „jest na tapecie”, więc sądzimy, że to coś […]
Scenariusze lekcji
Nauczyciele szkół korzystających w naszym regionie z rządowego programu Aktywna Tablica i jednocześnie współpracujący w Sieci użytkowników tablic i monitorów interaktywnych, koordynowanej przez nauczycieli konsultantów Centrum Edukacji Nauczycieli w Suwałkach Andrzeja Staszczyka i Danutę Moroz, przeprowadzili lekcje otwarte, prezentując możliwości wykorzystania sprzętu zakupionego dzięki finansowaniu z tego programu. Na łamach „CENnych Wiadomości” prezentujemy scenariusze tych […]