Joanna Stabińska – Nie taka pomoc straszna
- Posted by cen-admin
- Date 20 grudnia 2019
Komu?, kto?, jak?, gdzie? – to pytania dotyczące organizowania uczniom pomocy psychologiczno-pedagogicznej. Stawia je Joanna Stabińska i na pierwsze z nich odpowiada w niniejszym artykule. Grup adresatów tej pomocy jest wiele. W prezentowanym tekście omówiona została jedna z nich. Poznajemy także odpowiedzi na pytania kto? i jak? dotyczące omawianego zagadnienia, czyli dowiadujemy się, kto i jakie działania może podjąć, by pomóc potrzebującym uczniom. O organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej dla kolejnych grup uczniów dowiemy się w następnych numerach „CENnych Wiadomości”.
Joanna Stabińska – nauczyciel konsultant w Centrum Edukacji Nauczycieli w Suwałkach. Prowadzi doskonalenie zawodowe nauczycieli w zakresie pomocy psychologiczno-pedagogicznej, edukacji włączającej oraz planowania działań wychowawczych i profilaktycznych w szkole.
Joanna Stabińska – Nie taka pomoc straszna
You may also like
Bajki terapeutyczne stanowią ważną pomoc w pracy nad kształtowaniem właściwych postaw dzieci, budowaniem ich pewności siebie i umiejętności radzenia sobie z emocjami. Katarzyna Romanowska w opracowanym przez siebie scenariuszu zajęć pokazuje, jak wykorzystując taką bajkę można uświadomić dzieciom podobieństwa i różnice między nimi, zachęcić je do odkrywania własnych talentów oraz rozwijać samoakceptację. Zapraszamy do poznania […]
Chociaż Międzynarodowy Dzień Liczby Pi jest tylko raz w roku, jego bohaterką można zajmować się cały czas, ponieważ przydatna jest nie tylko jako hasło matematyczne, ale także w życiu codziennym. Dowód na to podaje Milena Probola, zachęcając, by takim praktycznym aspektem liczby Pi zainteresować uczniów podczas lekcji matematyki w klasie VIII. Zapraszamy do skorzystania z […]
W poprzednim numerze „CENnych Wiadomości” zamieściliśmy scenariusz lekcji autorstwa Grzegorza Kalejty prezentujący sylwetkę Mariana Piekarskiego. Rodzeństwo tego bohatera czasu wojny i wczesnego okresu powojennego również konspiracyjnie walczyło z okupantem. „Ira” to pseudonim Ireny Piekarskiej, siostry Mariana. Jej działalność młodzież szkół ponadpodstawowych może poznać podczas lekcji przeprowadzonej na podstawie kolejnego scenariusza Grzegorza Kalejty. Zapraszamy do lektury […]
Grażyna Bogdanowicz – Scenariusz lekcji bibliotecznej dla klas VI–VIII szkoły podstawowej – Ruchoma czcionka Jana Gutenberga
W kolejnej lekcji bibliotecznej Grażyna Bogdanowicz kontynuuje tematykę historii pisma i powstawania książki. Prezentuje także sylwetkę wynalazcy druku oraz pierwsze drukarnie funkcjonujące na ziemiach polskich. Ciekawym elementem lekcji są informacje o tzw. pelplińskim egzemplarzu Biblii Gutenberga. Nauczycieli zapraszamy do lektury zamieszczonego scenariusza, a nauczycieli i uczniów starszych klas szkół podstawowych także na lekcję prowadzoną przez […]
Obchodzony 14 marca Międzynarodowy Dzień Liczby Pi jest świętem matematyki i nauki. W szkołach organizowane są liczne konkursy i warsztaty inspirowane tą liczbą oraz imprezy promujące matematykę jako naukę przydatną w codzienności. Pomysły na szkolne obchody tego święta oraz historię i ciekawostki związane z liczbą Pi przedstawia w prezentowanym artykule Milena Probola. Zapraszamy do lektury […]
Kontynuując wędrówkę po Canvie, Justyna Bober zaprasza tym razem do wykorzystania tej aplikacji w celu zachęcenia uczniów do czytania. Przedstawia możliwości, które daje program, by utworzyć ciekawą tablicę poświęconą czytaniu lub przeprowadzić burzę mózgów na temat korzyści wynikających z czytania. Bonus stanowią własnoręcznie wykonane (a w zasadzie z pomocą myszki) zakładki do książek. Zachęcamy do […]
Wiosna sprzyja rozmowom o przyrodzie, zwłaszcza tej wokół nas. W pracy z dziećmi warto wykorzystać tę sposobność, by zapoznać je z ważnymi obiektami przyrodniczymi naszego regionu, tym bardziej, że miejscom tym towarzyszą zazwyczaj legendy i baśniowe opowieści. Zyta Boćwińska zaprasza do poznania tajemniczego świata Czarnej Hańczy podczas zajęć czytelniczych inspirowanych wierszem i teatrem ilustracji. Dołączamy […]
Joanna Stabińska – Przemoc relacyjna w klasie
Spośród różnych rodzajów przemocy w szkole najrzadziej omawiana jest przemoc relacyjna, a niejednokrotnie to właśnie ona stanowi źródło przemocy słownej, fizycznej czy coraz częstszej cyberprzemocy. Na czym polega przemoc relacyjna i jakie są jej skutki wyjaśnia w zamieszczonym artykule Joanna Stabińska. Wskazuje też programy, z których nauczyciele, a zwłaszcza wychowawcy mogą korzystać, prowadząc powierzoną sobie […]
Katarzyna Urbańska – Recenzje książek
Prezentowane w tym numerze pozycje dotyczą delikatnej sfery emocji, samoakceptacji, bliskości „w sobie i do siebie”. Książkę pierwszą, „Uważność w edukacji. 101 ćwiczeń wspierających radzenie sobie z emocjami”, Katarzyna W. Urbańska poleca uwadze rodziców i nauczycieli, drugą natomiast, zatytułowaną „Mądra bliskość. Jak dbać o siebie i innych”, tym wszystkim, którzy dążą do samoakceptacji i chcą […]