Teresa Zaforymska – Refleksje nad pracą polonisty
- Posted by cen-admin
- Date 30 marca 2020
W Refleksjach nad pracą polonisty Teresa Zaforymska wskazuje jedno z najważniejszych obecnie zadań nauczyciela języka polskiego: w czasie, gdy język uczniów oraz bardziej ubożeje, trzeba nauczyć ich sprawnego posługiwania się poprawną polszczyzną. Dlaczego? Ponieważ „ta umiejętność językowa może przyczynić się do ich życiowego sukcesu”. Autorka podkreśla także, że kształtowanie umiejętności poprawnego wypowiadania się ma aspekt wychowawczy. Zachęcamy do uważnej lektury tych ważnych Refleksji…
Teresa Zaforymska – nauczyciel doradca metodyczny języka polskiego w Centrum Edukacji Nauczycieli w Suwałkach i nauczycielka w Szkole Podstawowej nr 2 z Oddziałami Dwujęzycznymi im. Aleksandry Piłsudskiej w Suwałkach. Organizuje zajęcia poświęcone współpracy i wymianie doświadczeń nauczycieli języka polskiego, podczas których omawiane są metody pracy podnoszące efektywność nauczania i jednocześnie wpływające na poprawę wyników egzaminu ósmoklasisty. Współpracuje z Okręgową Komisją Egzaminacyjną w Łomży.
Teresa Zaforymska – Refleksje nad pracą polonisty
You may also like
Ewa Beata Sidorek – Jak budować współczesną szkołę opartą na relacjach? Analiza wybranych badań w polskim kontekście edukacyjnym
Ewa Beata Sidorek – nauczyciel konsultant w Centrum Edukacji Nauczycieli w Suwałkach i asystent Państwowej Uczelni Zawodowej w Suwałkach na kierunku Pedagogika wczesnoszkolna i wychowanie przedszkolne; autorka wielu artykułów naukowych przedstawiających wyniki badań przeprowadzonych z zakresie edukacji, prelegentka konferencji naukowych. Kondycja psychiczna uczniów i nauczycieli stała się w ostatnich latach przedmiotem częstych badań z zakresu […]
Grzegorz Gołaszewski – nauczyciel języka polskiego (dawniej też wiedzy o kulturze) w II Liceum Ogólnokształcącym w Augustowie im. Polonii i Polaków na Świecie, nauczyciel konsultant w Centrum Edukacji Nauczycieli w Suwałkach, egzaminator maturalny. Czy wiersz może kanwą gry edukacyjnej? Oczywiście. To przykład połączenia przyjemnego (dla ucznia) z pożytecznym (dla ucznia i nauczyciela), zwłaszcza wtedy, gdy […]
Milena Probola – nauczyciel konsultant w Centrum Edukacji Nauczycieli w Suwałkach. Z wykształcenia fizyk o specjalności biomedycznej, z doświadczeniem w nauczaniu matematyki, fizyki i wychowania fizycznego na różnych etapach edukacyjnych. Interesuje się dydaktyką przedmiotów ścisłych i przyrodniczych, edukacją zdrowotną oraz wykorzystaniem nowoczesnych technologii w nauczaniu. Milena Probola – Zamknij rok z głową. O refleksji na […]
Justyna Bober – Canva – tekstowe triki
Justyna Bober – nauczyciel konsultant w Centrum Edukacji Nauczycieli w Suwałkach. Zajmuje się wykorzystaniem TIK w nauczaniu, zwłaszcza języka polskiego i angielskiego, za – stosowaniem elementów neurodydaktyki oraz sposobami motywowania uczniów do pracy. Tłumaczyła z języka angielskiego materiały zamieszczane na portalu Khan Academy. Jest ambasadorem programów Wakelet, Book Creator i Canva. Po kilku artykułach prezentujących […]
Milena Probola – Scenariusz zajęć z matematyki dla klas IV–VIII szkoły podstawowej – Matematyka na planszy – projektujemy gry edukacyjne.
Milena Probola – nauczyciel konsultant w Centrum Edukacji Nauczycieli w Suwałkach. Z wykształcenia fizyk o specjalności biomedycznej, z doświadczeniem w nauczaniu matematyki, fizyki i wychowania fizycznego na różnych etapach edukacyjnych. Interesuje się dydaktyką przedmiotów ścisłych i przyrodniczych, edukacją zdrowotną oraz wykorzystaniem nowoczesnych technologii w nauczaniu. Skutecznym sposobem zainteresowania uczniów lekcją jest wprowadzenie grywalizacji. Ich zaangażowanie […]
Dorota Koncewicz – nauczyciel konsultant w Centrum Edukacji Nauczycieli w Suwałkach; doktor nauk o zdrowiu na Uniwersytecie Medycznym w Białymstoku, pedagog specjalny, surdopedagog, absolwentka Wyższej Szkoły Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie, socjoterapeuta, edukator i tłumacz języka migowego. Wspiera nauczycieli w ich pracy z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych oraz profesjonalnej współpracy z rodziną. […]
dr Joanna Kalejta-Kulbacka – Branżowe Centra Umiejętności szansą na rozwój kształcenia zawodowego
Joanna Kalejta-Kulbacka – dr nauk społecznych, nauczyciel konsultant w Centrum Edukacji Nauczycieli w Suwałkach i adiunkt w Państwowej Uczelni Zawodowej w Suwałkach. Organizuje i prowadzi formy doskonalenia zawodowego nauczycieli w zakresie kształcenia zawodowego, współpracy z pracodawcami, doradztwa zawodowego, reklamy, public relations, zarządzania firmą, zarządzania turystyką oraz pozyskiwania środków unijnych na działania edukacyjne. Pełni funkcję specjalisty-eksperta […]
Jolanta Kubrak – Rozwiązywanie węzła gordyjskiego i inne kłopoty
Jolanta Kubrak – nauczyciel konsultant w Centrum Edukacji Nauczycieli w Suwałkach, redaktor „CENnych Wiadomości”. Organizuje i prowadzi formy doskonalenia nauczycieli w zakresie edukacji polonistycznej, analizy wyników egzaminów zewnętrznych oraz rozwijania zainteresowań czytelniczych uczniów. Jak każdy polonista, wielką wagę przywiązuje do kwestii poprawności językowej. Czasem słyszymy, że coś „jest na tapecie”, więc sądzimy, że to coś […]
Scenariusze lekcji
Nauczyciele szkół korzystających w naszym regionie z rządowego programu Aktywna Tablica i jednocześnie współpracujący w Sieci użytkowników tablic i monitorów interaktywnych, koordynowanej przez nauczycieli konsultantów Centrum Edukacji Nauczycieli w Suwałkach Andrzeja Staszczyka i Danutę Moroz, przeprowadzili lekcje otwarte, prezentując możliwości wykorzystania sprzętu zakupionego dzięki finansowaniu z tego programu. Na łamach „CENnych Wiadomości” prezentujemy scenariusze tych […]