Grażyna Bogdanowicz – Anegdota w nauczaniu języka francuskiego – propozycja zajęć

W każdej apteczce pierwszej pomocy powinno być poczucie humoru” powiedziała kiedyś Urszula Dudziak i miała wiele racji. Humor jest plasterkiem na nieduże zadrapania psychiczne, pomaga funkcjonować w grupie i w zgodzie ze sobą. Warto wykorzystywać go więc także w sytuacjach z definicji poważnych, by je trochę „ocieplić”. Przykładem takiego podejścia może być lekcja szkolna, podczas której humor nie tylko przynosi radość, ale także motywuje do pracy. Na lekcji języka obcego pozwala ponadto poznawać jego „żywą” stronę, co pokazuje Grażyna Bogdanowicz w zamieszczonej propozycji zajęć. Zapraszamy do pełnej humoru lektury i wykorzystania pomysłu w pracy z uczniami.

Grażyna Bogdanowicz – emerytowany nauczyciel dyplomowany języka francuskiego w I Liceum Ogólnokształcącym im. Marii Konopnickiej w Suwałkach w latach 2000–2015, a obecnie nauczyciel bibliotekarz w Centrum Edukacji Nauczycieli w Suwałkach, gdzie zajmuje się udostępnianiem zbiorów oraz informacją bibliograficzną i biblioteczną.
Grażyna Bogdanowicz Anegdota w nauczaniu języka francuskiego – propozycja zajęć

Pobierz scenariusz