dr Dorota Koncewicz – Kilka refleksji o wspieraniu dobrostanu uczniów i nauczycieli
Dorota Koncewicz – nauczyciel konsultant w Centrum Edukacji Nauczycieli w Suwałkach; doktor nauk o zdrowiu na Uniwersytecie Medycznym w Białymstoku, pedagog specjalny, surdopedagog, absolwentka Wyższej Szkoły Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie, socjoterapeuta, edukator i tłumacz języka migowego. Wspiera nauczycieli w ich pracy z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych oraz profesjonalnej współpracy z rodziną.
Coraz częściej słyszane i używane słowo „dobrostan” ma swój ciężar gatunkowy. Często temu określeniu towarzyszy drugie: zdrowie psychiczne. Jakie informacje niosą te wyrażenia dla współczesnej szkoły i pracujących w niej nauczycieli? Jakie pytania przed nimi stawiają? Znajdziemy je w prezentowanym artykule dr Doroty Koncewicz, poznamy też odpowiedzi, oparte w dużej mierze na wynikach badań opublikowanych w raporcie „Młode głowy. Otwarcie o zdrowiu psychicznym” Fundacji UNAWEZA. Zapraszamy do zapoznania się z tym poruszającym tekstem.
dr Dorota Koncewicz – Kilka refleksji o wspieraniu dobrostanu uczniów i nauczycieli