Zasady wspomagania rozwoju szkół i przedszkoli przez Centrum Edukacji Nauczycieli w Suwałkach w roku szkolnym 2025/2026:
- Każda szkoła/przedszkole uczestnicząca w procesie wspomagania rozwoju szkoły, przekazuje do Centrum Edukacji Nauczycieli w Suwałkach kartę zgłoszenia do udziału we wspomaganiu. Zgłoszenia są rejestrowane przez sekretariat CEN w Suwałkach. Zgłoszenie jest wymagane na każdy rok szkolny, również w przypadku kontynuacji wspomagania.
- Karta zgłoszenia do pobrania
- W każdej wspomaganej szkole/przedszkolu, na początku roku szkolnego, CEN w Suwałkach zapewnia pomoc w przeprowadzeniu diagnozy potrzeb szkoły/przedszkola obejmującej m.in. wywiad z dyrektorem, warsztat diagnostyczny z radą pedagogiczną oraz analizę dostępnych dokumentów, np. sprawozdanie ze wspomagania w poprzednim roku szkolnym (rekomendacje), plan nadzoru pedagogicznego dyrektora szkoły/przedszkola, wyniki egzaminów zewnętrznych itp.
- Na każdy rok szkolny przygotowywany jest plan wspomagania szkoły/przedszkola zawierający: wyniki diagnozy potrzeb, cele do zrealizowania w danym roku szkolnym, planowane efekty wspomagania oraz harmonogram działań.
- Opracowany, uzgodniony i podpisany przez dyrektora szkoły/przedszkola i nauczyciela konsultanta/bibliotekarza/doradcy metodycznego plan wspomagania szkoły/przedszkola trafia do wspomaganej szkoły/przedszkola oraz do CEN w Suwałkach.
- Umowa w zakresie organizowania i prowadzenia wspomagania rozwoju szkoły/przedszkola jest podpisywana w miarę możliwości do 10 października 2025 r. przez dyrektora wspomaganej szkoły/przedszkola i dyrektora CEN w Suwałkach. Wysokość kwoty za wspomaganie zawarta w umowie jest ustalana indywidualnie dla każdej umowy i wynika z uzgodnionego planu wspomagania szkoły/przedszkola. Koszty związane ze wspomaganiem są ponoszone zgodnie z umową.
- Umowa powierzenia przetwarzania danych jest podpisywana przez dyrektora wspomaganej szkoły/przedszkola i dyrektora CEN w Suwałkach jednocześnie z umową, której przedmiotem jest wspomaganie rozwoju szkoły/przedszkola, w trakcie realizacji której przetwarzane są dane osobowe.
- Nauczyciel konsultant/bibliotekarz/doradca metodyczny wspólnie z dyrektorem szkoły/przedszkola monitoruje realizację działań ustalonych w planie wspomagania.
- Nauczyciel konsultant/bibliotekarz/doradca metodyczny wraz z dyrektorem szkoły/przedszkola i zespołem nauczycielskim/radą pedagogiczną na zakończenie wspomagania dokonuje podsumowania procesu wspomagania, sporządza sprawozdanie zawierające wnioski i rekomendacje oraz podpisuje je wraz z dyrektorem szkoły/przedszkola.