Grzegorz Gołaszewski – Scenariusz lekcji języka polskiego w klasie III liceum i technikum – Być artystą – jednostka, tłum i sztuka w wierszu Kazimierza Przerwy-Tetmajera pt. Eviva lʹarte!
Grzegorz Gołaszewski – nauczyciel języka polskiego (dawniej też wiedzy o kulturze) w II Liceum Ogólnokształcącym w Augustowie im. Polonii i Polaków na Świecie, nauczyciel konsultant w Centrum Edukacji Nauczycieli w Suwałkach, egzaminator maturalny.
Czy wiersz może kanwą gry edukacyjnej? Oczywiście. To przykład połączenia przyjemnego (dla ucznia) z pożytecznym (dla ucznia i nauczyciela), zwłaszcza wtedy, gdy gra jest „zadana” jako praca domowa. W prezentowanym scenariuszu lekcji Grzegorz Gołaszewski wykorzystuje zasoby Zintegrowanej Platformy Edukacyjnej, by wzbogacić metodyczny i merytoryczny walor godziny polskiego. Choć adresatami lekcji są uczniowie szkoły ponadpodstawowej, inspiracje mogą czerpać także nauczyciele szkoły podstawowej. Zapraszamy do zapoznania się z tą ciekawą propozycją metodyczną.