Eiusmod tempor incididunt

Organizacja procesu kształcenia i wychowania w Szkole Podstawowej w Wąsoszu
Nauczyciele Szkoły Podstawowej w Wąsoszu uczestniczyli w zajęciach stacjonarnych organizowanych przez Centrum Edukacji Nauczycieli w Suwałkach w ramach grantu „Wsparcie nauczycieli województwa podlaskiego w prowadzeniu kształcenia na odległość”. Warsztaty poświęcone były organizacji procesu kształcenia i wychowania. Uczestnicy zostali zaproszeni na ciekawą lekcję wychowawczą, podczas której omawianie istotnych zagadnień w pracy wychowawczej przeplatało się z wieloma ciekawymi, angażującymi ćwiczeniami. Do „walizki” własnych doświadczeń nauczyciele zabrali przede wszystkim: wspaniałą atmosferę, różnorodne pomysły i metody pracy wychowawczej do wykorzystania na różnych etapach edukacyjnych. Podczas trwania zajęć uczestnikom towarzyszyło pozytywne nastawienie, poczucie humoru i duża dawka energii. Dziękujemy bardzo za zaangażowanie, życzliwe przyjęcie, efektywną współpracę w przyjaznym i radosnym klimacie. Zajęcia prowadzili konsultanci Centrum – dr Dorota Koncewicz i Anna Peza. Projekt „Wsparcie placówek doskonalenia nauczycieli i bibliotek pedagogicznych w realizacji zadań związanych z przygotowaniem i wsparciem nauczycieli w prowadzeniu kształcenia na odległość” jest dofinansowany z Unii Europejskiej z Europejskiego Funduszu Społecznego.

Zajęcia stacjonarne w Szkole Podstawowej w Nowince
W Szkole Podstawowej im. Powstańców Styczniowych w Nowince 25 maja 2023 r. miały miejsce czterogodzinne zajęcia w ramach grantu „Wsparcie nauczycieli województwa podlaskiego w prowadzeniu kształcenia na odległość” poświęcone organizacji procesu kształcenia i wychowania w aspekcie wychowawczo-profilaktycznym. Uczestnicy potwierdzili, że materiały prezentowane na szkoleniu są bardzo przydatne, że chętnie wykorzystają pomysły i ćwiczenia na integrację zespołu, uczenie o wartościach i różne narzędzia w swojej pracy wychowawczej, we współpracy w zespole i we współpracy z rodzicami. Szkolenie prowadzili Justyna Bober i dr Jarosław Schabieński. Projekt „Wsparcie placówek doskonalenia nauczycieli i bibliotek pedagogicznych w realizacji zadań związanych z przygotowaniem i wsparciem nauczycieli w prowadzeniu kształcenia na odległość” jest dofinansowany z Unii Europejskiej z Europejskiego Funduszu Społecznego.

Monitorowanie i ocenianie postępów uczniów i wykorzystanie Zintegrowanej Platformy Edukacyjnej w procesie kształcenia w Szkole w Szczuczynie
Nauczyciele Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Szczuczynie w minioną środę uczestniczyli w zajęciach stacjonarnych organizowanych przez Centrum Edukacji Nauczycieli w Suwałkach w ramach grantu „Wsparcie nauczycieli województwa podlaskiego w prowadzeniu kształcenia na odległość”. Przedmiotem warsztatów było monitorowanie i ocenianie postępów uczniów w edukacji zdalnej oraz praktyczne wykorzystanie Zintegrowanej Platformy Edukacyjnej w procesie kształcenia. Zajęcia odbyły się we wspaniałej atmosferze, przy dużym zaangażowaniu i aktywności nauczycieli. Najwięcej pozytywnych emocji wzbudziły ćwiczenia dotyczące informacji zwrotnej i komunikacji w procesie oceniania. Był to także doskonały czas na dyskusję i wymianę doświadczeń w zakresie oceniania osiągnięć uczniów. W części dotyczącej ZPE nauczyciele zapoznali się z szerokim wachlarzem dostępnych materiałów oraz nauczyli się jak samodzielnie można przygotować atrakcyjne materiały do zajęć. Dziękujemy bardzo za zaangażowanie, życzliwe przyjęcie i efektywną współpracę. Zajęcia prowadzili konsultanci Centrum – dr Dorota Koncewicz i Andrzej Staszczyk. Projekt „Wsparcie placówek doskonalenia nauczycieli i bibliotek pedagogicznych w realizacji zadań związanych z przygotowaniem i wsparciem nauczycieli w prowadzeniu kształcenia na odległość” jest dofinansowany z Unii Europejskiej z Europejskiego Funduszu Społecznego.

Szkolenie grantowe w Szkole Podstawowej w Puńsku
24 maja 2023 r. w Szkole Podstawowej z Polskim i Litewskim Językiem Nauczania im. Dariusa i Girenasa w Puńsku odbyło się szkolenie, w którym wzięli udział wszyscy nauczyciele, tworząc serdeczną atmosferę i angażując się we wszystkie ćwiczenia podczas warsztatów. Uczestnikom szkolenia podobały się pomysły na prowadzenie godziny z wychowawcą, gry i ćwiczenia integrujące grupę oraz sposoby na organizowanie samokształcenia uczniów. Nauczyciele poznali ciekawe metody ustalenia wartości istotnych dla społeczności szkolnej, które są kluczowym elementem budowania programu wychowawczo-profilaktycznego, określali rolę rodziców w organizacji nauczania zdalnego i wskazywali korzyści z dobrej współpracy szkoły z rodzicami. Zajęcia przeprowadzili Jan Bielecki i Jarosław Cezary Słabiński. Projekt „Wsparcie placówek doskonalenia nauczycieli i bibliotek pedagogicznych w realizacji zadań związanych z przygotowaniem i wsparciem nauczycieli w prowadzeniu kształcenia na odległość” jest dofinansowany z Unii Europejskiej z Europejskiego Funduszu Społecznego.

O wychowaniu w Szkole Podstawowej w Bargłowie Kościelnym
W Szkole Podstawowej w Bargłowie Kościelnym, 24 maja 2023 r. odbyły się czterogodzinne zajęcia w ramach grantu „Wsparcie nauczycieli województwa podlaskiego w prowadzeniu kształcenia na odległość” poświęcone organizacji procesu kształcenia i wychowania w aspekcie wychowawczo-profilaktycznym. Uczestnicy aktywnie zaangażowali się w ćwiczenia, a materiały prezentowane na szkoleniu uznali za przydatne. Jak stwierdzili, chętnie wykorzystają i rozwiną omówione narzędzia i metody w swojej pracy wychowawczej, we współpracy w zespole i we współpracy z rodzicami. Szkolenie prowadzili Grzegorz Kalejta i dr Jarosław Schabieński. Projekt „Wsparcie placówek doskonalenia nauczycieli i bibliotek pedagogicznych w realizacji zadań związanych z przygotowaniem i wsparciem nauczycieli w prowadzeniu kształcenia na odległość” jest dofinansowany z Unii Europejskiej z Europejskiego Funduszu Społecznego.

Szkolenie grantowe w Zespole Szkół Samorządowych w Lipsku
Zajęcia stacjonarne w Lipsku odbyły się w serdecznej i ciepłej atmosferze, nie tylko z powodu majowego upału, ale przede wszystkim ze względu na zaangażowanie uczestników w warsztaty. Starałyśmy się połączyć technologię z pracą na zasobach ludzkich i pracę zespołową z indywidualnym podejściem. Uczestnikom najbardziej podobały się pomysły na godzinę wychowawczą, ciekawe metody pracy, filmiki do wykorzystania w pracy o wartościach i normach społecznych, gry i ćwiczenia integrujące grupę, przydatne zarówno do pracy w przedszkolu, jak i w starszych klasach szkoły podstawowej. Zajęcia prowadziły konsultantki Centrum – dr Dorota Koncewicz i Justyna Bober. Projekt „Wsparcie placówek doskonalenia nauczycieli i bibliotek pedagogicznych w realizacji zadań związanych z przygotowaniem i wsparciem nauczycieli w prowadzeniu kształcenia na odległość” jest dofinansowany z Unii Europejskiej z Europejskiego Funduszu Społecznego.