FD-133
Zakres szkolenia:
- komunikacja alternatywna i wspomagająca AAC,
- wspomagana stymulacja języka – modelowanie w AAC,
- przykłady pomocy AAC: pomoce oparte na niskiej technologii, pomoce oparte na wysokiej technologii, oprogramowania wspomagające komunikację, urządzenia zastępujące mysz komputerową, zabawki przystosowane do pracy ze switchami (przyciskami), urządzenia do sterowania wzrokiem oraz oprogramowania wspomagające naukę sterowania wzrokiem,
- komunikatory – przegląd dostępnych na rynku i tworzenie sytuacji komunikacyjnych z użyciem komunikatorów,
- strategie wizualne a AAC, strategie wizualne wykorzystywane w pracy indywidualnej i grupowej,
- harmonogram dnia/plan aktywności – zasady tworzenia w zależności od indywidualnych możliwości dziecka,
- czytanie uczestniczące – zasady i istota techniki, przegląd książek do czytania uczestniczącego,
- podstawy programu Boardmaker: możliwości programu w pracy z dzieckiem z trudnościami w porozumiewaniu się,
- książka komunikacyjna stworzona w programie Boardmaker, dostosowana do możliwości indywidualnych użytkownika AAC,
- prezentacja różnych szablonów książek komunikacyjnych w programie Boardmaker.
Adresaci: nauczyciele, wychowawcy i specjaliści pracujący z dziećmi korzystającymi z metod komunikacji alternatywnej
Kierownik szkolenia/prowadzący: dr Dorota Koncewicz / Joanna Pachutko (Centrum Edukacji i Komunikacji Joanna Pachutko w Suwałkach)
Liczba godzin dydaktycznych: 16
ZAPISZ MNIE NA TĘ FORMĘ zostaniesz przeniesiony do formularza, gdzie możesz dokonać zgłoszenia