In Columns and Filtered by Category
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Maecenas rutrum dui ut euismod viverra. Pellentesque sit amet laoreet nibh. Pellentesque porttitor elit vel tellus consequat, sit amet congue velit luctus. Sed posuere pellentesque urna, pharetra aliquet ligula aliquam vel.
Box Layout
Nam volutpat mattis risus, sed condimentum magna sollicitudin in. Etiam enim quam, eleifend ut tempus id, faucibus eu ligula. Nullam a augue nibh. Aliquam tempus mauris quis tellus luctus laoreet. Vestibulum fermentum eu arcu tempor laoreet.
FD-151 Zakres szkolenia: Doskonalenie umiejętności gry w szachy. Adresaci: nauczyciele edukacji szachowej, zainteresowani nauczyciele. Liczba godzin dydaktycznych: 4.
FD-123 Zakres szkolenia: Charakterystyka uczniów ze spektrum autyzmu. Klasyfikacja, diagnoza. Najczęściej stosowane metody pracy i terapii. Zaburzenia ze spektrum autyzmu a funkcjonowanie w szkole. Trudności komunikacyjne i językowe. Zaburzenia percepcyjno-motoryczne. Zaburzenia poznawcze. Zaburzenia integracji sensorycznej. Specyficzne zainteresowania. Czynności rutynowe. Zachowania trudne. Metody behawioralne w pracy z uczniami ze spektrum autyzmu. Organizacja pracy na terenie szkoły. Nauczanie indywidualne. Metody pracy w szkole. Integracja z rówieśnikami. Współpraca z rodzicami. Adresaci: zainteresowani nauczyciele, specjaliści i nauczyciele wspomagający, pracujący z uczniami ze spektrum autyzmu. Liczba godzin dydaktycznych: 30 (10 spotkań po 3 godziny dydaktyczne) Zajęcia odbędą się w Niepublicznej Terapeutycznej Szkole Podstawowej “Bajka” w Suwałkach, ul. Marii Skłodowskiej-Curie 5
FD-74 Zakres szkolenia: Ramy dokumentu. Znaczniki. Formatowanie tekstu. Definiowanie koloru tła i koloru tekstu. Wstawianie grafiki. Wstawianie odsyłaczy. Jak zaplanować dobrą stronę? Wykorzystanie darmowych szablonów WWW. Adresaci: nauczyciele szkół podstawowych. Liczba godzin dydaktycznych: 8. Kolejny termin: 18 lutego 2021.
All Events and Carousel
FD-108 Zakres szkolenia: Zdobycie umiejętności związanych z awansem zawodowym nauczyciela. Działania nauczyciela potwierdzające spełnienie wymagań niezbędnych do uzyskania stopnia nauczyciela dyplomowanego. Dokumentowanie podjętych działań w okresie stażu. Wspólna praca nad wybranymi zagadnieniami. Wymiana doświadczeń. Zajęcia/lekcje otwarte. Adresaci: nauczyciele wszystkich typów szkół. Liczba godzin dydaktycznych: 6 (2 spotkania po 3 godziny). Kolejny termin: 14 kwietnia 2021.
FD-146 Zakres szkolenia: Priorytety wymian młodzieży na 2021. Projekty polsko-litewskie i polsko-ukraińskie. Inspiracje do projektów. Projekty eTwining. Adresaci: nauczyciele, dyrektorzy szkół i placówek oświatowych. Osoby prowadzące: Eksperci FRSE. Liczba godzin dydaktycznych: 2. Uwaga: szkolenie online.
FD-103 Zakres szkolenia: Nowe wymagania egzaminacyjne, ograniczenia związane z edukacja zdalną i dostosowanie egzaminu do zmienionych warunków nauczania. Od czego zależy efektywność nauczania online; czy można dobrze przygotować uczniów do egzaminu. Adresaci: nauczyciele języka angielskiego szkół podstawowych. Liczba godzin dydaktycznych: 3.
FD-70 Zakres szkolenia: Ochrona danych osobowych, czy jest co świętować? Konsekwencje kradzieży tożsamości – minimalizowanie zagrożeń. Pomysły na zajęcia o ochronie danych osobowych. Adresaci: nauczyciele wszystkich typów szkół i placówek oświatowych. Liczba godzin dydaktycznych: 2.
FD-73 Zakres szkolenia: Nauczyciele w sieci – wyniki raportu. Relacje nauczyciel – uczeń. Relacje rówieśnicze uczniów. Jak się dogadać – o komunikacji budującej relacje. Klimat szkoły zdalnej. Prezentacja przykładów dobrej praktyki. Adresaci: nauczyciele szkół podstawowych i ponadpodstawowych. Liczba godzin dydaktycznych: 3.
FD-102 Zakres szkolenia: Przed egzaminem. Na jakie umiejętności uczniów warto zwrócić uwagę przed zbliżającą się maturą? Adresaci: nauczyciele języka polskiego w szkołach ponadpodstawowych. Uwaga: szkolenie online. Liczba godzin dydaktycznych: 4.
FD-130 Zakres szkolenia: Informacje ogólne o platformie Genial.ly, zakładanie konta i logowanie. Prezentacja podstawowych narzędzi i szablonów do tworzenia wizualnych i interaktywnych treści. Przykłady zastosowań aplikacji w pracy nauczyciela bibliotekarza i promocji działań biblioteki. Tworzenie własnych interaktywnych kart i prezentacji. Adresaci: nauczyciele bibliotekarze. Liczba godzin dydaktycznych: 4.
FD-33 Zakres szkolenia: Założenia gimnastyki paluszkowej. Przybory i pomoce do gimnastyki paluszkowej. Ćwiczenia wspomagające rozwój manualny. Znane i nieznane zabawy paluszkowe. Adresaci: nauczyciele wychowania przedszkolnego. Liczba godzin dydaktycznych: 4.
FD-36 Zakres szkolenia: Rola zabaw i gier w edukacji najmłodszych – jak bawić i uczyć jednocześnie? Wybrane gry jako alternatywa w kształtowaniu pojęć matematycznych i metod wprowadzania liter. Gry z kostką (np. Na stos, Kury w kurniku, Kolorowy pajacyk itd.), gry karciane (np. Kto to zrobił, Wyrywaniec itd.), gry planszowe, np. (Potworek, Bank obrazków, Bingo itp.). Adresaci: nauczyciele przedszkoli, edukacji wczesnoszkolnej i świetlic. Liczba godzin dydaktycznych: 5.
FD-59 Zakres szkolenia: Rola zabaw i gier na różnych przedmiotach nauczania – jak bawić i uczyć jednocześnie? Wybrane gry integracyjne (np. Portret grupy, Wizytówka Plotka, Znajdź kogoś, kto… ), ćwiczące refleks (np. Kto? To nie ja. Jeśli nie ja, to kto?, Wyrywaniec itp.), do pracy z tekstem (kółko i krzyżyk inaczej, gra na rodzynki, test wyboru inaczej, karty dydaktyczne, prawda czy fałsz – inaczej). Adresaci: nauczyciele różnych specjalności. Liczba godzin dydaktycznych: 5.
FD-35 Zakres szkolenia: Poznanie technik impro, pozwalających na budowanie bezpiecznej przestrzeni. Wspieranie rozwoju kompetencji kluczowych technikami impro. Rozwijanie kreatywności, współpracy, aktywnego uczestnictwa poprzez zabawy rytmiczne. Poznanie elementarnych zadań aktorskich. Adresaci: nauczyciele przedszkoli i edukacji wczesnoszkolnej. Liczba godzin dydaktycznych: 4.
FD-108 Zakres szkolenia: Wykorzystanie formularzy Google i Microsoft Forms do sprawdzania osiągnięć edukacyjnych w formie zdalnej i przekazywania informacji zwrotnej. Praca z zadaniami w aplikacji Teams czy Google Classroom, czynny udział uczniów w konstruktywnym poprawianiu swoich prac. Adresaci: nauczyciele języka angielskiego, polskiego i inni zainteresowani. Liczba godzin dydaktycznych: 3. Uwaga: szkolenie online.
FD-50 Zakres szkolenia: Jak opracować i wdrożyć innowację pedagogiczną. Opis i dokumentacja innowacji. Adresaci: zainteresowani nauczyciele. Liczba godzin dydaktycznych: 3.
FD-149 Zakres szkolenia: Wymagania egzaminacyjne z języka polskiego w 2021 roku. Prezentacja modelu pracy z uczniami. Praca z materiałami źródłowymi. Wymiana doświadczeń. Adresaci: nauczyciele języka polskiego ze szkół podstawowych w ramach sieci współpracy i samokształcenia. Uwaga: szkolenie online. Liczba godzin dydaktycznych: 3.
FD-145 Zakres szkolenia: Doskonalenie pracy nauczycieli w zakresie planowania zajęć z wykorzystaniem metod wspierających przygotowanie uczniów do egzaminu ósmoklasisty. Uwzględnianie wymagań egzaminacyjnych podczas powtórek materiału przed egzaminem. Przedstawienie materiałów i publikacji edukacyjnych wspierających przygotowanie uczniów do egzaminu. Adresaci: nauczyciele matematyki szkół podstawowych. Liczba godzin dydaktycznych: 2. Uwaga: szkolenie online.
FD-62 Zakres szkolenia: Regulacje prawne w obszarze kształcenia uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnym. Diagnoza ucznia na podstawie orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego oraz wielospecjalistycznej oceny funkcjonowania ucznia. Sposoby dostosowania wymagań do indywidualnych potrzeb ucznia niepełnosprawnego. Dostosowanie wymagań edukacyjnych podczas nauczania zdalnego. Adresaci: nauczyciele szkół podstawowych. Liczba godzin dydaktycznych: 4.
FD-34 Zakres szkolenia: Rozwijanie kompetencji kluczowych poprzez różnorodne formy aktywności. Ćwiczenia i zabawy rozwijające kodowanie i programowanie z wykorzystaniem maty, kolorowych kubeczków, liter, sylab, cyfr – bez użycia komputerów. Adresaci: nauczyciele edukacji wczesnoszkolnej. Liczba godzin dydaktycznych: 5.
FD-33 Zakres szkolenia: Podstawy pracy metodą Kolorowej Ortografii. Wzrokowe formy nauczania ortografii – zabawy rozwijające zdolność twórczego myślenia i zapamiętywania. Zasady Ortofrajdy. Zabawy i ćwiczenia ortograficzne z wykorzystaniem opowiadań, wierszyków, gier, wyliczanek. Adresaci: nauczyciele edukacji wczesnoszkolnej. Liczba godzin dydaktycznych: 4.
FD-88 Zakres szkolenia: Ogólne zasady efektywnej komunikacji interpersonalnej. Komunikowanie werbalne i niewerbalne. Bariery w komunikacji społecznej. Komunikacja jedno- i dwustronna oraz potrzeba nawiązywania dialogu z rodzicem. Specyfika komunikacji z uczniami i rodzicami. Adresaci: zainteresowani nauczyciele. Liczba godzin dydaktycznych: 4. Uwaga: szkolenie online.
KK-1 Zakres kursu: Przywództwo edukacyjne w szkole. Przywództwo dla uczenia się i rozwoju indywidualnego. Polityka oświatowa – dyrektor jako lider w środowisku. Zarządzanie zasobami ludzkimi. Zarządzanie strategiczne w kontekście prawnym, społecznym i finansowym. Zarządzanie własnym rozwojem zawodowym. Adresaci: nauczyciele zainteresowani uzyskaniem kwalifikacji do zajmowania stanowisk kierowniczych w oświacie, wicedyrektorzy nieposiadający takich kwalifikacji Czas trwania kursu: październik 2020 – lipiec 2021 Osoby prowadzące: Jan Bielecki, Lidia Kłoczko, Dorota Koncewicz, Andrzej Matusiewicz, Jarosław Cezary Słabiński, Joanna Soćko Liczba godzin dydaktycznych: 210
FD-14 Zakres szkolenia: Miejsce utworów S. Żeromskiego w nowej podstawie programowej. Formułowanie możliwych tematów pracy z lekturą. Tworzenie scenariuszy zajęć, kart pracy, sprawdzianów. Adresaci: nauczyciele języka polskiego w szkołach ponadpodstawowych. Kolejne terminy: 9 marca, 27 kwietnia, 11 maja 2021 roku. Liczba godzin dydaktycznych: 12 (4 spotkania po 3 godziny). Uwaga: szkolenie online.
FD-8 Zakres szkolenia: Mapa jako podstawowe narzędzie pracy w nauczaniu geografii. Mapy multimedialne i ich wykorzystanie w nauczaniu geografii. Adresaci: nauczyciele geografii w szkole podstawowej. Miejsce: Szkoła Podstawowa nr 4 im. M. Konopnickiej w Augustowie, ul. M. Konopnickiej 5, I piętro, sala 105. Liczba godzin dydaktycznych: 3.
FD-37 Zakres szkolenia: Dziecięce liczenie podstawą uczenia się matematyki. Praktyczne zastosowanie wybranych metod oraz pomocy do czynnościowego nauczania matematyki. Wykorzystanie gier dydaktycznych w edukacji matematycznej. Adresaci: nauczyciele edukacji wczesnoszkolnej. Liczba godzin dydaktycznych: 4.
FD-103 Zakres konferencji online: Formuła egzaminu maturalnego z języka polskiego od roku 2023. Formy wypowiedzi na egzaminie maturalnym od 2023 roku. Adresaci: nauczyciele języka polskiego szkół ponadpodstawowych. Liczba godzin dydaktycznych: 3 Osoba prowadząca: Zbigniew Kosiński – Okręgowa Komisja Egzaminacyjna w Łomży. Uwaga: konferencja online
FD-70 Zakres szkolenia: Planowanie zajęć z wykorzystaniem tablicy i monitora interaktywnego. Bezpłatne zasoby edukacyjne w sieci internetowej. Tworzenie ćwiczeń interaktywnych z zastosowaniem multimediów. Adresaci: nauczyciele wszystkich typów szkół i placówek. Osoby prowadzące: Danuta Moroz, Andrzej Staszczyk. Liczba godzin dydaktycznych: 3.
FD-75 Zakres szkolenia: Charakterystyka treningu uważności. Zastosowanie mindfulness. Techniki treningu uważności. Wykorzystanie mindfulness w procesie nauczania i uczenia się. Adresaci: nauczyciele przedszkoli i szkół podstawowych. Liczba godzin dydaktycznych: 4.
FD-75 Zakres szkolenia: Przygotowanie i przeprowadzenie lekcji z wykorzystaniem materiałów online, pokazów i doświadczeń. Korzystanie z materiałów Khan Academy i praca z programem Khan Academy. Adresaci: nauczyciele różnych przedmiotów. Osoba prowadząca: prof. Lech Mankiewicz – Pracownik Centrum Fizyki Teoretycznej PAN, prezes fundacji Edukacja dla Przyszłości i Adwokat języka polskiego w Khan Academy. Liczba godzin dydaktycznych: 3. Uwaga: szkolenie online.
FD-122 Zakres szkolenia: Sprawowanie nadzoru pedagogicznego w czasie zdalnego nauczania. Analiza danych w ewaluacji wewnętrznej, przygotowanie do formułowania wniosków i rekomendacji w raporcie. Dokumentowanie całorocznego nadzoru pedagogicznego, przygotowanie sprawozdania z nadzoru. Adresaci: dyrektorzy, wicedyrektorzy szkół, zainteresowani nauczyciele. Uwaga: na zajęcia można zabrać swoje plany i sprawozdania z nadzoru pedagogicznego, projekty ewaluacji wewnętrznej, procedury oceny pracy nauczycieli itp. Liczba godzin dydaktycznych: 3.
FD-74 Zakres szkolenia: Ramy dokumentu. Znaczniki. Formatowanie tekstu. Definiowanie koloru tła i koloru tekstu. Wstawianie grafiki. Wstawianie odsyłaczy. Jak zaplanować dobrą stronę? Wykorzystanie darmowych szablonów WWW. Adresaci: nauczyciele szkół podstawowych. Liczba godzin dydaktycznych: 8. Kolejny termin: 18 lutego 2021.
FD-86 Zakres szkolenia: Podstawy prawne mediacji. Standardy mediacji szkolnej i rówieśniczej. Diagnoza konfliktu. Komunikacja interpersonalna. Mediacje. Etapy mediacji. Ćwiczenia mediacyjne. Adresaci: nauczyciele wszystkich typów szkół. Osoby prowadzące: Anna Ficek – Fundacja Unia Regionalnych Centrów Mediacji. Kolejny termin: 27 lutego 2021 roku, godzina: 8.00 – 15.30. Liczba godzin dydaktycznych: 16.
FD-71 Zakres szkolenia: Realizacja podstawy programowej z informatyki w szkole podstawowej. Projektowanie prezentacji za pomocą darmowego oprogramowania w serwisie Canva. Wstawianie własnych zdjęć lub korzystanie z bezpłatnych zasobów. Wstawianie i edycja tekstu. Współpraca przy projektowaniu prezentacji. Tworzenie plakatu i kartki okolicznościowej z wykorzystaniem gotowego układu. Adresaci: nauczyciele wszystkich typów szkół i placówek. Liczba godzin dydaktycznych: 5.
FD-17 Zakres szkolenia: Reportaż jako gatunek dziennikarski. Lekcje z reportażem Melchiora Wańkowicza – „oswajanie” języka i treści. Kształcenie wymaganej umiejętności. Adresaci: nauczyciele języka polskiego szkół podstawowych. Liczba godzin dydaktycznych: 4.
FD-22 Zakres szkolenia: Doskonalenie języka angielskiego jako narzędzia komunikacji. Doskonalenie w zakresie nowoczesnego nauczania, metodyki nauczania języków obcych, wykorzystania technologii w nauce języka angielskiego. Wykorzystanie badań na temat rozwoju dziecka i rozwijania zdolności językowych. Język angielski w nauczaniu innych przedmiotów. Nauczyciele jako inicjatorzy współpracy międzynarodowej. Adresaci: nauczyciele języka angielskiego terenów przygranicznych Polski i Litwy. Liczba godzin dydaktycznych: 15 (5 spotkań po 3 godziny). Kolejne terminy: 26 marca, 30 kwietnia, 28 maja, 18 czerwca 2021 roku.
FD-76 Zakres szkolenia: Wymiana doświadczeń nauczycieli pracujących z monitorami i tablicami interaktywnymi. Wykorzystanie wizualizera i tablicy interaktywnej podczas przeprowadzania doświadczeń i eksperymentów na różnych przedmiotach. Lekcje otwarte. Adresaci: nauczyciele wszystkich typów szkół i placówek z powiatów augustowskiego, grajewskiego, sejneńskiego, sokólskiego i suwalskiego uczestniczący w programie „Aktywna tablica”. Liczba godzin dydaktycznych: 12 (4 spotkania po 3 godziny).
FD-15 Zakres szkolenia: Polonista w pracy zdalnej. Ciekawe, mniej znane metody nauczania. Kreatywne działania z tekstem. Przygotowanie ucznia do egzaminu ósmoklasisty. Wsparcie merytoryczne, wymiana doświadczeń. Adresaci: nauczyciele języka polskiego. Liczba godzin dydaktycznych: 15 (5 spotkań po 3 godziny).
FD-24 Zakres szkolenia: Dzielenie się wiedzą, wymiana doświadczeń, rozwijanie współpracy. Przygotowanie ucznia do egzaminu ósmoklasisty. Doskonalenie umiejętności metodycznych. Tematyka wskazana przez uczestników. Adresaci: nauczyciele matematyki szkół podstawowych. Liczba godzin dydaktycznych: 8 (4 spotkania po 2 godziny). Uwaga: szkolenie online.
FD-150 Zakres szkolenia: Wymiana doświadczeń nauczycieli stosujących na zajęciach prace plastyczne (m.in. w świetlicy, na godzinie wychowawczej, na rewalidacji). Zastosowanie ciekawych i prostych technik plastycznych w pracy z dziećmi. Wzbogacanie warsztatu nauczyciela. Temat przewodni spotkania – walentynki. Adresaci: nauczyciele przedszkoli, edukacji wczesnoszkolnej świetlicy i nauczyciele zainteresowani. Liczba godzin dydaktycznych: 3. Uwaga: szkolenie online.
FD-13 Zakres szkolenia: Narzędzia internetowe przydatne w pracy nauczyciela do przygotowywania lekcji, testów, quizów. Praca na platformie e-learningowej. Przygotowywanie digitalnych escape roomów. Grywalizacja. Programy do wykonywania komiksów i krótkich filmów. Genial.ly dla zaawansowanych. Adresaci: nauczyciele języka polskiego. Liczba godzin dydaktycznych: 18 (6 spotkań po 3 godz.). Kolejne terminy: 3 marca, 7 kwietnia, 12 maja, 2 czerwca 2021.
FD-151 Zakres szkolenia: Doskonalenie umiejętności gry w szachy. Adresaci: nauczyciele edukacji szachowej, zainteresowani nauczyciele. Liczba godzin dydaktycznych: 4.
FD-123 Zakres szkolenia: Charakterystyka uczniów ze spektrum autyzmu. Klasyfikacja, diagnoza. Najczęściej stosowane metody pracy i terapii. Zaburzenia ze spektrum autyzmu a funkcjonowanie w szkole. Trudności komunikacyjne i językowe. Zaburzenia percepcyjno-motoryczne. Zaburzenia poznawcze. Zaburzenia integracji sensorycznej. Specyficzne zainteresowania. Czynności rutynowe. Zachowania trudne. Metody behawioralne w pracy z uczniami ze spektrum autyzmu. Organizacja pracy na terenie szkoły. Nauczanie indywidualne. Metody pracy w szkole. Integracja z rówieśnikami. Współpraca z rodzicami. Adresaci: zainteresowani nauczyciele, specjaliści i nauczyciele wspomagający, pracujący z uczniami ze spektrum autyzmu. Liczba godzin dydaktycznych: 30 (10 spotkań po 3 godziny dydaktyczne) Zajęcia odbędą się w Niepublicznej Terapeutycznej Szkole Podstawowej “Bajka” w Suwałkach, ul. Marii Skłodowskiej-Curie 5
FD-143 Zakres szkolenia: Charakterystyka uczniów ze spektrum autyzmu. Klasyfikacja, diagnoza. Najczęściej stosowane metody pracy i terapii. Zaburzenia ze spektrum autyzmu a funkcjonowanie w szkole. Trudności komunikacyjne i językowe. Zaburzenia percepcyjno-motoryczne. Zaburzenia poznawcze. Zaburzenia integracji sensorycznej. Specyficzne zainteresowania. Czynności rutynowe. Zachowania trudne. Metody behawioralne w pracy z uczniami ze spektrum autyzmu. Organizacja pracy na terenie szkoły. Nauczanie indywidualne. Metody pracy w szkole. Integracja z rówieśnikami. Współpraca z rodzicami. Adresaci: zainteresowani nauczyciele, specjaliści i nauczyciele wspomagający pracujący z uczniami ze spektrum autyzmu. Liczba godzin dydaktycznych: 18 (6 godzin po 3 godziny). Kolejne terminy: 23 marca, 27 kwietnia, 25 maja, 15 czerwca 2021 roku.
FD-144 Zakres szkolenia: Podstawy składania papieru w sztuce origami. Origami story jako inspiracja do składania i opowiadania. Wiosenne inspiracje plastyczne. Adresaci: nauczyciele przedszkoli, edukacji wczesnoszkolnej i zainteresowani. Liczba godzin dydaktycznych: 5.
FD-4 Zakres szkolenia: Jak zrealizować praktyki zawodowe w szkole z wykorzystaniem wirtualnego przedsiębiorstwa? Praktyczna nauka prowadzenia działalności gospodarczej. Rola trenera w wirtualnej firmie. Umiejętności ucznia jako pracownika wirtualnego przedsiębiorstwa. Adresaci: nauczyciele szkół zawodowych i ogólnokształcących. Liczba godzin dydaktycznych: 3.
FD-2 Zakres szkolenia: Miejsce wolontariatu w szkole. Rola wolontariatu w wychowaniu i profilaktyce. Wolontariat i e-wolontariat jako narzędzia budowania dobra wspólnego. Prezentacja przykładów dobrej praktyki. Adresaci: nauczyciele szkół podstawowych i ponadpodstawowych. Osoby prowadzące: Eksperci FRSE. Liczba godzin dydaktycznych: 4. Uwaga: szkolenie online.
FD-87 Zakres szkolenia: Rola wychowawcy w przygotowaniu uczniów i rodziców do edukacji zdalnej. Psychologiczne aspekty wychowawstwa realizowanego podczas pracy zdalnej. Godzina wychowawcza online. Współpraca z rodzicami podczas nauczania zdalnego. Adresaci: wychowawcy. Liczba godzin dydaktycznych: 3. Uwaga: szkolenie online.
FD-148 Zakres szkolenia: Prezentacja zmian wymagań ogólnych i szczegółowych w zakresie egzaminu ósmoklasisty na rok szkolny 2020/2021. Praca z materiałami źródłowymi. Prezentacja modelu pracy z uczniami. Adresaci: nauczyciele języka polskiego ze szkół podstawowych. Uwaga: szkolenie online. Liczba godzin dydaktycznych: 4.
FD-104 Zakres szkolenia: Wymagania szczegółowe w podstawie i w wymaganiach egzaminacyjnych w podziale na etapy i poziomy kształcenia. Uzasadnienie zmian, główne przyczyny kierunku usunięć wymagań szczegółowych. Adresaci: nauczyciele historii i wiedzy o społeczeństwie szkół ponadpodstawowych. Liczba godzin dydaktycznych: 3.
FD-147 Zakres szkolenia: Zapoznanie ze zmianami w wymaganiach ogólnych i szczegółowych w zakresie egzaminu ósmoklasisty z matematyki na rok szkolny 2020/2021. Wdrożenie zmian w pracy z uczniem. Przedstawienie publikacji wspierających przygotowanie uczniów do egzaminu. Praca z materiałami źródłowymi. Adresaci: nauczyciele matematyki szkół podstawowych. Liczba godzin dydaktycznych: 3. Uwaga: szkolenie online.