In Columns and Filtered by Category
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Maecenas rutrum dui ut euismod viverra. Pellentesque sit amet laoreet nibh. Pellentesque porttitor elit vel tellus consequat, sit amet congue velit luctus. Sed posuere pellentesque urna, pharetra aliquet ligula aliquam vel.
Box Layout
Nam volutpat mattis risus, sed condimentum magna sollicitudin in. Etiam enim quam, eleifend ut tempus id, faucibus eu ligula. Nullam a augue nibh. Aliquam tempus mauris quis tellus luctus laoreet. Vestibulum fermentum eu arcu tempor laoreet.
FD-137 Zakres szkolenia: edukacyjna i terapeutyczna funkcja literatury dla dzieci i młodzieży, książki dla dzieci wspomagające rozwój emocjonalny i społeczny, książka jako narzędzie wspierania młodzieży w sytuacjach kryzysowych. Adresaci: zainteresowani bibliotekarze Kierownik szkolenia/prowadzący: Katarzyna W. Urbańska / Grażyna Zawadzka, Katarzyna W. Urbańska Liczba godzin dydaktycznych: 3 Uwagi: Seminarium odbędzie się w Augustowskim Centrum Edukacyjnym w Augustowie.
FD-90 Zakres szkolenia: metodyka rozwiązywania problemów w sposób twórczy, diagnoza problemów w relacjach: przedszkole – rodzice, szkoła – rodzice, pomysły na rozwiązywanie problemów z aktywnym udziałem rodziców. Adresaci: nauczyciele wychowania przedszkolnego, edukacji wczesnoszkolnej i inni zainteresowani Kierownik szkolenia/prowadzący: Jadwiga Krzyżewska Liczba godzin dydaktycznych: 5
KK-2 Zakres szkolenia: zagadnienia dotyczące podstawy wychowania do życia w rodzinie, zagadnienia psychologiczno-pedagogiczne, zagadnienia biomedyczne, zagadnienia seksuologiczne, dydaktyka wychowania do życia w rodzinie, praktyki pedagogiczne. Po ukończeniu kursu uczestnicy uzyskają kwalifikacje do nauczania przedmiotu Wychowanie do życia w rodzinie w szkołach podstawowych. Adresaci: nauczyciele posiadający kwalifikacje (w tym przygotowanie pedagogiczne) do zajmowania stanowiska nauczyciela w szkołach podstawowych, określone w przepisach Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z 1 sierpnia 2017 r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli (Dz. U. z 2020 r., poz.1289) Kierownik szkolenia/prowadzący: Danuta Moroz / edukatorzy i specjaliści Liczba godzin dydaktycznych: 240 Uwagi: Zajęcia dydaktyczne będą realizowane według ramowego planu i programu zatwierdzonego 27 kwietnia 2023 roku przez Ministra Edukacji i Nauki, w trybie blended-learning: zajęcia online – MS TEAMS, zajęcia stacjonarne – Centrum Edukacji Nauczycieli w Suwałkach. Ogólna liczba godzin kursu: 300, w tym 240 godzin zajęć dydaktycznych oraz 60 godzin praktyk pedagogicznych.
All Events and Carousel
FD-85 Zakres szkolenia: podstawa programowa a metodyka wprowadzania i utrwalania liter, podstawa programowa a kształtowanie pojęcia liczby, gry stolikowe (planszowe, karciane i z kostką) do utrwalania liter oraz kształtowania pojęć liczbowych. Adresaci: nauczyciele wychowania przedszkolnego, edukacji wczesnoszkolnej i inni zainteresowani Kierownik szkolenia: Jadwiga Krzyżewska Liczba godzin dydaktycznych: 5
FD-130 Zakres szkolenia: narzędzia przydatne w pracy nauczyciela bibliotekarza do tworzenia prezentacji, gromadzenia zasobów, promocji działań bibliotek szkolnych (m.in. Wakelet, Dysk Google, Genially), książka jako narzędzie terapii i rozwoju, gdzie szukać inspiracji? – ciekawe strony dla bibliotekarzy, dzielenie się wiedzą i doświadczeniem. Adresaci: nauczyciele bibliotekarze z bibliotek szkolnych Kierownik szkolenia/prowadzący: Katarzyna Romanowska / Zyta Boćwińska, Grażyna Zawadzka, Katarzyna W. Urbańska, Katarzyna Romanowska Liczba godzin dydaktycznych: 6 (2 spotkania po 3 godz. dyd.) Uwagi: Termin drugiego spotkania zostanie ustalony z uczestnikami sieci.
FD-67 Zakres szkolenia: „obowiązkowe” wiadomości dotyczące lektur, lektury a tematyka prac pisemnych, propozycje „pigułek” lekturowych. Adresaci: nauczyciele języka polskiego szkół podstawowych Kierownik szkolenia: Jolanta Kubrak Liczba godzin dydaktycznych: 3
FD-59 Zakres szkolenia: szczegółowy zakres szkolenia, po uzgodnieniu z OBEN IPN w Białymstoku, zostanie podany w październikowej ofercie form doskonalenia. Adresaci: nauczyciele historii oraz historii i teraźniejszości Kierownik szkolenia: Jan Bielecki Liczba godzin dydaktycznych: 6 (2 spotkania po 3 godz. dyd.)
FD-40 Zakres szkolenia: Chat GPT, Twee i inne programy wykorzystujące sztuczną inteligencję, które można zastosować w pracy nauczyciela, rola nauczyciela w świecie sztucznej inteligencji, korzystanie z podpowiedzi (promptów). Adresaci: nauczyciele wszystkich przedmiotów Kierownik szkolenia: Justyna Bober Liczba godzin dydaktycznych: 3 Uwagi: Zajęcia prowadzone będą stacjonarnie lub online.
FD-90 Zakres szkolenia: metodyka rozwiązywania problemów w sposób twórczy, diagnoza problemów w relacjach: przedszkole – rodzice, szkoła – rodzice, pomysły na rozwiązywanie problemów z aktywnym udziałem rodziców. Adresaci: nauczyciele wychowania przedszkolnego, edukacji wczesnoszkolnej i inni zainteresowani Kierownik szkolenia/prowadzący: Jadwiga Krzyżewska Liczba godzin dydaktycznych: 5
FD-70 Zakres szkolenia: wykorzystanie elementów myślenia krytycznego na lekcjach języka polskiego, planowanie zajęć, rutyny w myśleniu krytycznym, nietradycyjne sposoby pracy z lekturą szkolną. Adresaci: nauczyciele języka polskiego Kierownik szkolenia: Grzegorz Gołaszewski Liczba godzin dydaktycznych: 3
FD-111 Zakres szkolenia: Erasmus Days 2023: 12–14.10.2023, przykłady realizacji działań projektowych, wykorzystanie programu Erasmus w szkole, wniosek o dofinansowanie z programu Erasmus. Adresaci: nauczyciele wszystkich typów szkół Kierownik szkolenia/prowadzący: dr Joanna Kalejta/ dr Joanna Kalejta, Jan Bielecki Liczba godzin dydaktycznych: 5
FD-126 Zakres szkolenia: podstawy prawne postępowania z dokumentacją, podstawowa terminologia w archiwistyce, dokumentacja współczesna, jej rodzaje i podział, organizacja pracy kancelaryjnej, kwalifikacja archiwalna dokumentacji i okresy przechowywania. Adresaci: dyrektorzy i wicedyrektorzy szkół i placówek, sekretarze szkół, osoby odpowiedzialne za kancelarię i archiwum szkolne Kierownik szkolenia/prowadzący: Andrzej Matusiewicz / Marek Sidor (Archiwum Państwowe w Suwałkach) Liczba godzin dydaktycznych: 10 (2 spotkania po 5 godz. dyd.) Uwagi: Termin drugiego spotkania zostanie ustalony podczas pierwszych zajęć.
FD-28 Zakres szkolenia: problematyka trudności w uczeniu się, etapy planowania pracy z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych z uwzględnieniem dostosowań wymagań edukacyjnych, metody i zasady pracy w zróżnicowanej klasie. Adresaci: zainteresowani nauczyciele Kierownik szkolenia: Jan Bielecki Liczba godzin dydaktycznych: 3
FD-112 Zakres szkolenia: czym jest innowacja pedagogiczna, jak opracować i wdrożyć innowację pedagogiczną, opis i dokumentacja innowacji. Adresaci: zainteresowani nauczyciele Kierownik szkolenia/prowadzący: Andrzej Matusiewicz Liczba godzin dydaktycznych: 3
FD-100 Zakres szkolenia: zabawa tropiąca jako wartościowa forma wzbogacająca pracę wychowawczo-dydaktyczną, zbieranie skarbów natury, wykonanie pracy plastycznej ze zdobytych materiałów. Adresaci: nauczyciele edukacji wczesnoszkolnej, religii, wychowawcy w świetlicach szkolnych, wychowawcy klas i inni zainteresowani Kierownik szkolenia: Olga Kłoczko Liczba godzin dydaktycznych: 4
FD-72 Zakres szkolenia: atrakcyjne sposoby wzbogacania słownictwa uczniów (m.in. storrytelling, kości opowieści, metoda world café); wykorzystanie narzędzi internetowych, teksty i karty pracy do ćwiczeń na lekcji. Adresaci: nauczyciele języka polskiego szkół podstawowych Kierownik szkolenia: Jolanta Kubrak Liczba godzin dydaktycznych: 5
FD-74 Zakres szkolenia: analiza wyników egzaminu ósmoklasisty z języka polskiego przeprowadzonego w 2023 roku, wykorzystanie wniosków z analizy w pracy nauczyciela i uczniów. Adresaci: nauczyciele języka polskiego szkół podstawowych Kierownik szkolenia/prowadzący: Jolanta Kubrak Liczba godzin dydaktycznych: 3
FD-73 Zakres szkolenia: zastosowanie grywalizacji jako innowacji, wykorzystanie mechanizmów z gier komputerowych lub fabularnych w celu zwiększenia zaangażowania uczestników, gry na zajęciach a grywalizacja, zgrywalizowanie zajęć w postaci projektu. Adresaci: nauczyciele języka polskiego Kierownik szkolenia/prowadzący: Justyna Bober / Alicja Podstolec (polonistka, trenerka myślenia krytycznego, Zespół Szkół Publicznych w Zabrzu) Liczba godzin dydaktycznych: 3 Uwagi: Zajęcia online
FD-86 Zakres szkolenia: jesienne elementy dekoracyjne z wykorzystaniem sztuki origami i elementów systemu Edukacja przez ruch, pomysły na listopadowe święta. Adresaci: nauczyciele wychowania przedszkolnego, edukacji wczesnoszkolnej i inni zainteresowani Kierownik szkolenia: Jadwiga Krzyżewska Liczba godzin dydaktycznych: 5
FD-24 Zakres szkolenia: jak zaplanować pracę na zajęciach przedmiotowych w klasie zróżnicowanej kulturowo? jak wygląda praca według modelu WISE w klasie międzykulturowej? metody, techniki i narzędzia angażujące uczniów do twórczej pracy na lekcjach języka polskiego jako obcego. Adresaci: nauczyciele języka polskiego i języków obcych w szkołach podstawowych i ponadpodstawowych Kierownik szkolenia: Anna Peza Liczba godzin dydaktycznych: 4
FD-68 Zakres szkolenia: wykorzystanie kodów QR i aplikacji do generowanie kodów QR, generowanie kodów do zamalowania, wykorzystanie programu Canva do generowania kodów i tworzenia kart pracy, przygotowanie zadań samosprawdzających się dla uczniów do pracy indywidualnej, do wykorzystania w stacjach zadaniowych, pokojach zagadek, zadaniach domowych, do przygotowania banku zadań. Adresaci: nauczyciele języka polskiego Kierownik szkolenia: Justyna Bober Liczba godzin dydaktycznych: 4
FD-21 Zakres szkolenia: ocenianie szkolne w aktach prawnych – analiza zapisów, ocenianie wewnątrzszkolne w statucie szkoły, czyli co jest niezbędne, czego należy unikać – odpowiedzialność dyrektora i nauczycieli, monitorowanie osiągnięć ucznia – ocenianie wspierające a sumujące, błędy i nieporozumienia związane z ocenianiem szkolnym – przykłady konstruktywnych rozwiązań. Adresaci: dyrektorzy, wicedyrektorzy szkół, zainteresowani nauczyciele Kierownik szkolenia: Lidia Kłoczko Liczba godzin dydaktycznych: 4 Uwagi: Warsztaty dedykowane są w szczególności dyrektorom nowo powołanym.
FD-146 Zakres szkolenia: kształtowanie postawy asertywnej podczas udzielania i przyjmowania feedbacku, rozróżnianie agresji, uległości i asertywności, zapobieganie reakcjom obronnym podczas przyjmowania informacji zwrotnej, gra karciana utrwalająca zasady konstruktywnej komunikacji. Adresaci: nauczyciele edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej oraz zainteresowani nauczyciele Kierownik szkolenia/prowadzący: dr Ida Rusanowska Liczba godzin dydaktycznych: 3
FD-11 Zakres szkolenia: postawy rodziców w kontakcie ze szkołą, stosowanie mediacji jako efektywnego narzędzia rozwiązywania sytuacji konfliktowych w relacji rodzic – szkoła, proces konstruktywnej komunikacji interpersonalnej, budowanie porozumienia nastawionego na współpracę. Adresaci: zainteresowani nauczyciele Kierownik szkolenia/prowadzący: Jan Bielecki Liczba godzin dydaktycznych: 4
FD-137 Zakres szkolenia: edukacyjna i terapeutyczna funkcja literatury dla dzieci i młodzieży, książki dla dzieci wspomagające rozwój emocjonalny i społeczny, książka jako narzędzie wspierania młodzieży w sytuacjach kryzysowych. Adresaci: zainteresowani bibliotekarze Kierownik szkolenia/prowadzący: Katarzyna W. Urbańska / Grażyna Zawadzka, Katarzyna W. Urbańska Liczba godzin dydaktycznych: 3 Uwagi: Seminarium odbędzie się w Augustowskim Centrum Edukacyjnym w Augustowie.
FD-128 Zakres szkolenia: organizacja krajoznawstwa i turystyki, rodzaje i formy krajoznawstwa i turystyki, przygotowanie i dokumentowanie wycieczki szkolnej, zasady bezpieczeństwa i higieny na wycieczkach szkolnych, przepisy prawne. Adresaci: nauczyciele wszystkich typów szkół i przedszkoli Kierownik szkolenia: Jarosław Cezary Słabiński Liczba godzin dydaktycznych: 10
KK-2 Zakres szkolenia: zagadnienia dotyczące podstawy wychowania do życia w rodzinie, zagadnienia psychologiczno-pedagogiczne, zagadnienia biomedyczne, zagadnienia seksuologiczne, dydaktyka wychowania do życia w rodzinie, praktyki pedagogiczne. Po ukończeniu kursu uczestnicy uzyskają kwalifikacje do nauczania przedmiotu Wychowanie do życia w rodzinie w szkołach podstawowych. Adresaci: nauczyciele posiadający kwalifikacje (w tym przygotowanie pedagogiczne) do zajmowania stanowiska nauczyciela w szkołach podstawowych, określone w przepisach Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z 1 sierpnia 2017 r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli (Dz. U. z 2020 r., poz.1289) Kierownik szkolenia/prowadzący: Danuta Moroz / edukatorzy i specjaliści Liczba godzin dydaktycznych: 240 Uwagi: Zajęcia dydaktyczne będą realizowane według ramowego planu i programu zatwierdzonego 27 kwietnia 2023 roku przez Ministra Edukacji i Nauki, w trybie blended-learning: zajęcia online – MS TEAMS, zajęcia stacjonarne – Centrum Edukacji Nauczycieli w Suwałkach. Ogólna liczba godzin kursu: 300, w tym 240 godzin zajęć dydaktycznych oraz 60 godzin praktyk pedagogicznych.
KK-1 Zakres szkolenia: Przywództwo edukacyjne w szkole. Przywództwo dla uczenia się i rozwoju indywidualnego. Polityka oświatowa – dyrektor jako lider w środowisku. Zarządzanie zasobami ludzkimi. Zarządzanie strategiczne w kontekście prawnym, społecznym i finansowym. Zarządzanie własnym rozwojem zawodowym. Adresaci: nauczyciele zainteresowani uzyskaniem kwalifikacji do zajmowania stanowisk kierowniczych w oświacie, wicedyrektorzy nieposiadający takich kwalifikacji Czas trwania kursu: sierpień 2023 – maj 2024 Osoby prowadzące: Lidia Kłoczko, Jan Bielecki, dr Dorota Koncewicz, Andrzej Matusiewicz, dr Jarosław Schabieński, Jarosław Cezary Słabiński, Joanna Soćko Liczba godzin dydaktycznych: 210
FD-129 Zakres konferencji: planowanie pracy wychowawczej, organizacja wypoczynku dzieci i młodzieży, bezpieczeństwo życia i zdrowia uczestników, prowadzenie dokumentacji wypoczynku – obowiązujące przepisy. Adresaci: nauczyciele i inne osoby posiadające co najmniej średnie wykształcenie i trzyletni staż pracy opiekuńczo-wychowawczej lub dydaktyczno-wychowawczej Kierownik szkolenia: Jarosław Cezary Słabiński / Jarosław Cezary Słabiński i specjaliści Liczba godzin dydaktycznych: 10 (2 spotkania po 5 godz. dyd.)
FD-145 Zakres szkolenia: przestrzeń, kształty, kolory, kategoryzacja, koncepcje liczb, symboli, działań, szacowanie, liczenie, porównanie, schematy, funkcje i algebra, kierunki, miary. Adresaci: nauczyciele edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej oraz zainteresowani nauczyciele Kierownik szkolenia/prowadzący: dr Ida Rusanowska Liczba godzin dydaktycznych: 3
FD-138 Zakres szkolenia: wpływ ilustracji i głośnego czytania na rozwój czytelnictwa u małego dziecka, historia i technika kamishibai, teatrzyk kamishibai jako alternatywna forma czytania pobudzająca wyobraźnię dziecka, sposoby wykorzystania teatrzyku w pracy z dziećmi. Adresaci: zainteresowani nauczyciele Kierownik szkolenia/prowadzący: Cecylia Radzewicz Liczba godzin dydaktycznych: 3
FD-144 Zakres szkolenia: jak pracować z dzieckiem i rodzicem odmiennym kulturowo, wymiary kulturowe i wynikające z nich nieporozumienia w życiu, szkole, klasie, wielokulturowość, a edukacja. Adresaci: zainteresowani nauczyciele Kierownik szkolenia/prowadzący: dr Ida Rusanowska Liczba godzin dydaktycznych: 3
FD-110 Zakres szkolenia: obchody XV Ogólnopolskiego Tygodnia Kariery 2023 „Talent i praca – to się opłaca!”: 16–22.10. 2023 r., organizacja dnia kariery zawodowej w szkole, efektywne doradztwo zawodowe dla dzieci i młodzieży, współpraca doradców zawodowych, wychowawców, nauczycieli i rodziców, planowanie ścieżki kariery zawodowej w szkole podstawowej, przykłady dobrych praktyk. Adresaci: nauczyciele wszystkich typów szkół Kierownik szkolenia: dr Joanna Kalejta / dr Joanna Kalejta, Anna Peza Liczba godzin dydaktycznych: 4
FD-120 Zakres szkolenia: charakterystyka ucznia z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim, wskazówki do opracowania wielospecjalistycznej oceny poziomu funkcjonowania ucznia, dostosowanie wymagań – ocenianie ucznia z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim, zajęcia z pomocy psychologiczno-pedagogicznej a zajęcia rewalidacyjne. Adresaci: nauczyciele pracujący z uczniem z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego, specjaliści Kierownik szkolenia/prowadzący: Joanna Stabińska Liczba godzin dydaktycznych: 4
FD-122 Zakres szkolenia: charakterystyka ucznia z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym, wskazówki do opracowania wielospecjalistycznej oceny poziomu funkcjonowania ucznia, indywidualny Program Edukacyjno-Terapeutyczny jako kierunek pracy, zajęcia z pomocy psychologiczno-pedagogicznej a zajęcia rewalidacyjne. Adresaci: nauczyciele pracujący z uczniem z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego, specjaliści Kierownik szkolenia/prowadzący: Joanna Stabińska Liczba godzin dydaktycznych: 4
FD-52 Zakres szkolenia: symulacja działania układów testowych w chmurze, budowa i realizacja sterowania złożonych układów z wykorzystaniem Arduino UNO. Adresaci: zainteresowani nauczyciele, uczestnicy szkolenia Wprowadzenie do programowania mikrokontrolera Arduino UNO Kierownik szkolenia: Andrzej Staszczyk Liczba godzin dydaktycznych: 4 Uwagi: Podczas warsztatów warto pracować z własnym mikrokontrolerem.
FD-81 Zakres szkolenia: nauczyciele jako inicjatorzy współpracy międzynarodowej, projekty międzyszkolne i międzynarodowe: Erasmus, eTwinning, English Teaching Activities. Doskonalenie języka angielskiego jako narzędzia komunikacji, wzajemne doskonalenie nauczycieli w zakresie nowoczesnego nauczania, metodyki nauczania języków obcych, wykorzystania technologii w nauce języka angielskiego, widoczne uczenie się (Visible Learning), kryteria sukcesu i ocenianie kształtujące w nauce języka, język angielski w uczeniu innych przedmiotów (CLIL), uczenie społeczno-emocjonalne (SEL), indywidualizacja (Modern Classroom Project), wykorzystanie AI w pracy nauczyciela, gamifikacja i wykorzystanie gier i zabaw, uczenie nastawione na działanie, organizowanie pracy w grupach. Adresaci: nauczyciele języka angielskiego terenów przygranicznych Polski i Litwy Kierownik szkolenia/prowadzący: Justyna Bober Liczba godzin dydaktycznych: 15 (5 spotkań po 3 godz. dyd.) Uwagi: Zajęcia stacjonarne w godz. 16.00–18.30, zajęcia online w godz. 17.30–19.45.
FD-105 Zakres szkolenia: podniesienie poziomu umiejętności gry w szachy, sylwetki sławnych szachistów, zagadki i łamigłówki szachowe rozwijające kreatywność ucznia, dobre praktyki. Adresaci: nauczyciele edukacji przez szachy i inni zainteresowani Kierownik szkolenia: Grażyna Safianowska Liczba godzin dydaktycznych: 12 (4 spotkania po 3 godz. dyd.)
FD-143 Zakres: stworzenie forum wymiany doświadczeń nauczycieli konsultantów i doradców metodycznych historii w zakresie prowadzonych działań oraz proponowanych form doskonalenia, doradcy metodyczni i konsultanci będą mogli poznać doświadczenia koleżanek i kolegów oraz podzielić się własnymi, kolejnym polem współpracy będzie rozszerzanie kompetencji metodycznych i merytorycznych poprzez spotkania z ekspertami, webinaria zawierające m. in. case study, wykłady monograficzne i wymianę doświadczeń. Spotkania sieci odbywać się będą od października 2023 do maja 2024 roku raz, dwa razy w miesiącu. Adresaci: zainteresowani nauczyciele konsultanci i doradcy metodyczni historii Kierownik szkolenia: dr Jarosław Schabieński Liczba godzin dydaktycznych: 3 (pierwsze spotkanie)
FD-54 Zakres szkolenia: wymagania Rządowego programu „Laboratoria przyszłości”, ustalenie potrzeb szkół i planowanie pracy sieci, wymiana doświadczeń. Adresaci: nauczyciele szkół podstawowych z powiatów augustowskiego, grajewskiego, sejneńskiego, sokólskiego i suwalskiego uczestniczący w programie „Laboratoria przyszłości” Kierownik szkolenia: Andrzej Staszczyk Liczba godzin dydaktycznych: 8 (4 spotkania po 2 godz.) Uwagi: Terminy kolejnych spotkań zostaną ustalone z uczestnikami sieci.
FD-46 Zakres szkolenia: wymiana doświadczeń nauczycieli pracujących z monitorami i tablicami interaktywnymi, wykorzystanie wizualizera i tablicy interaktywnej podczas przeprowadzania doświadczeń i eksperymentów na różnych przedmiotach, lekcje otwarte. Adresaci: nauczyciele wszystkich typów szkół i placówek z powiatów augustowskiego, grajewskiego, sejneńskiego, sokólskiego i suwalskiego uczestniczący w programie „Aktywna tablica” Kierownik szkolenia: Andrzej Staszczyk / Danuta Moroz, Andrzej Staszczyk Liczba godzin dydaktycznych: 12 (4 spotkania po 3 godz.) Uwagi: Terminy kolejnych spotkań zostaną ustalone z uczestnikami sieci. Niektóre spotkania odbędą się w formule hybrydowej.
FD-108 Zakres szkolenia: dzielenie się dobrymi praktykami, uczenie metodą projektu, praca bez stopni, gry i zabawy, budowanie zespołu, komunikacja, kreatywność, pomysły uczestników sieci. Adresaci: zainteresowani nauczyciele Kierownik szkolenia: Justyna Bober / Justyna Bober, Anna Peza, Bożena Szczęsnowicz Liczba godzin dydaktycznych: 6 (3 spotkania po 2 godz. dyd.)
FD-69 Zakres szkolenia: podstawowe zasady sztuki pięknego i skutecznego mówienia, najważniejsze chwyty i figury retoryczne, budowanie wypowiedzi perswazyjnych na lekcjach języka polskiego, cechy stylu retorycznego, retoryka w praktyce szkolnej. Adresaci: nauczyciele języka polskiego szkół ponadpodstawowych i inni zainteresowani Kierownik szkolenia: Grzegorz Gołaszewski Liczba godzin dydaktycznych: 9 (3 spotkania po 3 godz. dyd.)
FD-63 Zakres szkolenia: narzędzia przydatne w pracy nauczyciela do przygotowywania lekcji, testów, quizów, animacji, prezentacji, wirtualnej współpracy i kształcenia różnych sprawności językowych (m.in. Edpuzzle, Canva, Wakelet, generatory kodów QR, narzędzia AI). Adresaci: nauczyciele języka polskiego, angielskiego i innych przedmiotów Kierownik szkolenia: Justyna Bober Liczba godzin dydaktycznych: 15 (5 spotkań po 3 godz. dyd.) Uwagi: Zajęcia stacjonarne w godz.16.00–18.30, zajęcia online w godz. 17.30–19.45.
FD-71 Zakres szkolenia: nowe lektury w szkole ponadpodstawowej – scenariusze zajęć, karty pracy, prezentacje. Adresaci: nauczyciele języka polskiego szkół ponadpodstawowych Kierownik szkolenia: Grzegorz Gołaszewski Liczba godzin dydaktycznych: 8 (4 spotkania po 2 godz. dyd.)
FD-121 Zakres szkolenia: potrzeby rozwojowe i edukacyjne ucznia z orzeczeniem/opinią, bieżąca obserwacja pedagogiczna, organizacja procesu edukacyjnego ucznia z orzeczeniem/opinią, zadania nauczyciela w pracy z uczniem posiadającym orzeczenie/opinię. Adresaci: nauczyciele wszystkich typów szkół Kierownik szkolenia/prowadzący: dr Dorota Koncewicz Liczba godzin dydaktycznych: 3
FD-66 Zakres szkolenia: wykorzystanie wniosków płynących z egzaminu maturalnego z języka polskiego w formule 2023, język polski w użyciu, test historycznoliteracki, wypracowanie z języka polskiego na poziomie podstawowym – planowanie pracy, pisanie „po śladzie”, jakich wskazówek można udzielić uczniom przed egzaminem w 2024 roku. Adresaci: nauczyciele języka polskiego szkół ponadpodstawowych Kierownik szkolenia: Grzegorz Gołaszewski Liczba godzin dydaktycznych: 3.
FD-2 Zakres szkolenia: antypolski dyskurs polityczny w Republice Weimarskiej, propaganda III Rzeszy wobec Polaków. Adresaci: zainteresowani nauczyciele Kierownik szkolenia: dr Jarosław Schabieński Liczba godzin dydaktycznych: 3 Uwagi: Uczestnicy otrzymają prezentację multimedialną przedstawiającą omawiane treści.
FD-51 Zakres szkolenia: oficjalne układy i klony Arduino, najważniejsze elementy i wyprowadzenia w mikrokontrolerze Arduino UNO, realizacja prostego układu testowego na płytce stykowej, instalacja oprogramowania mikrokontrolera, realizacja sterowania układu testowego z wykorzystaniem Arduino UNO. Adresaci: zainteresowani nauczyciele Kierownik szkolenia: Andrzej Staszczyk Liczba godzin dydaktycznych: 4 Uwagi: podczas warsztatów warto pracować z własnym mikrokontrolerem.
FD-39 Zakres szkolenia: logowanie do Zintegrowanej Platformy Edukacyjnej, obsługa panelu użytkownika i panelu administracyjnego, komponowanie własnego materiału z wykorzystaniem zasobów platformy i kreatora, tworzenie ścieżek nauki, udostępnianie materiałów. Adresaci: nauczyciele wszystkich typów szkół i placówek Kierownik szkolenia: Andrzej Staszczyk Liczba godzin dydaktycznych: 4
FD-75 Zakres szkolenia: Metody, narzędzia dydaktyczne i techniki pracy efektywnie wspierające uczniów zdolnych (i nie tylko). Praktyczne pomysły na własne lekcje z uczniem zdolnym oraz z uczniem o szczególnych potrzebach edukacyjnych. Przygotowanie ucznia do egzaminu ósmoklasisty. Metody, narzędzia dydaktyczne i techniki pracy stosowane w nauczaniu zdalnym. Propozycje opracowania nowych lektur. Dzielenie się wiedzą i doświadczeniami. Wsparcie merytoryczne. Tematyka wskazana przez uczestników. Adresaci: nauczyciele języka polskiego szkół podstawowych Kierownik szkolenia/prowadzący: Teresa Zaforymska Liczba godzin dydaktycznych: 12 (4 spotkania po 3 godz. dyd.) Uwagi: Zajęcia online