In Columns and Filtered by Category
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Maecenas rutrum dui ut euismod viverra. Pellentesque sit amet laoreet nibh. Pellentesque porttitor elit vel tellus consequat, sit amet congue velit luctus. Sed posuere pellentesque urna, pharetra aliquet ligula aliquam vel.
Box Layout
Nam volutpat mattis risus, sed condimentum magna sollicitudin in. Etiam enim quam, eleifend ut tempus id, faucibus eu ligula. Nullam a augue nibh. Aliquam tempus mauris quis tellus luctus laoreet. Vestibulum fermentum eu arcu tempor laoreet.
FD-21 Zakres szkolenia: jak się odnaleźć w roli wychowawcy w szkole XXI wieku – co wychowawców wzmacnia, a co im przeszkadza, portret wychowawcy okiem wychowanków – czyli kim jest dobry wychowawca i co go cechuje, jak budować stabilny pomost w relacjach z wychowankami? porozmawiajmy z sensem – czyli pomysły na niesztampowe i wartościowe godziny wychowawcze. Adresaci: wychowawcy, pedagodzy szkolni, zainteresowani nauczyciele wszystkich typów szkół Kierownik szkolenia/prowadzący: Anna Peza / Anna Peza, Joanna Stabińska Liczba godzin dydaktycznych: 4
FD-73 Zakres szkolenia: wykorzystywanie zapisów z orzeczeń/opinii do planowania pracy na lekcji, dostosowanie wymagań edukacyjnych z języka polskiego do indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych uczniów, formułowanie dostosowań metod i form pracy w ramach realizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej. Adresaci: nauczyciele języka polskiego Kierownik szkolenia: Jolanta Kubrak / dr Dorota Koncewicz, Jolanta Kubrak Liczba godzin dydaktycznych: 4
FD-10 Zakres szkolenia: źródła polskiego sarmatyzmu, sarmatyzm w życiu codziennym, społecznym i politycznym, współczesna debata wobec tradycji sarmackiej. Adresaci: nauczyciele przedmiotów humanistycznych oraz inni zainteresowani Kierownik szkolenia: dr Jarosław Schabieński Liczba godzin dydaktycznych: 3 Uwagi: Zainteresowani uczestnicy otrzymają prezentację multimedialną przedstawiającą omawiane treści.
All Events and Carousel
FD-26 Zakres szkolenia: nauczanie tradycyjne a coaching, coaching – założenia i cele, cechy procesu coachingu, praktyczne zastosowanie coachingu w edukacji. Adresaci: zainteresowani nauczyciele Kierownik szkolenia: Jan Bielecki Liczba godzin dydaktycznych: 3.
W ramach konferencji referaty, objazdy naukowe po Suwalszczyźnie oraz: spotkanie ogólnopolskiej Sieci współpracy i samokształcenia nauczycieli konsultantów i doradców metodycznych – Historia, spotkanie Ogólnopolskiego Stowarzyszenia Dyrektorów Wojewódzkich Placówek Doskonalenia Nauczycieli. Adresaci: dyrektorzy wojewódzkich placówek doskonalenia nauczycieli Kierownik konferencji: Lidia Kłoczko Uwagi: Konferencja odbędzie się w Pokamedulskim Klasztorze w Wigrach, Wigry 11, 16-402 Suwałki.
FD-62 Zakres szkolenia: zaprojektowanie kart do gry za pomocą Canvy i jej „magicznych” właściwości (wykorzystanie narzędzi sztucznej inteligencji), pomysły na stosowanie gier w nauce różnych przedmiotów, prezentacja publikacji „Grać, czy nie grać?” Adresaci: nauczyciele różnych przedmiotów Kierownik szkolenia: Justyna Bober Liczba godzin dydaktycznych: 4
FD-25 Zakres szkolenia: polonista w Kazachstanie – czyli o systemie edukacji i (nie) tylko w kazachskiej rzeczywistości, nauczanie języka polskiego w Kazachstanie – doświadczenia z pracy w Ałmaty, Astanie i Kokszetau, język to nie wszystko – uczenie o tradycjach, kulturze i sławnych Polakach, o “łącznikach” między Polską i Kazachstanem, wielokulturowość Kazachstanu, czyli życie wśród wielu narodów. Zapraszamy na ostatnie w tym roku szkolnym spotkanie z cyklu “Z polskim w świat” w ramach sieci współpracy Język polski (nie) taki obcy. Gościem spotkania będzie p. Justyna Całczyńska – przez kilkanaście lat pracowała w Polsce, ucząc języka polskiego, wiedzy o kulturze oraz prowadząc autorskie warsztaty medialne, trenerka w programach Filmoteka Szkolna i Aktywna edukacja, mentorka kursów internetowych w projektach: Szkoła z klasą, Filmoteka Szkolna, Włącz się. Młodzi i media. Od siedmiu lat pracuje w Kazachstanie (Ałmaty, Astana, Kokszetau) jako nauczycielka JPJO kierowana do pracy dydaktycznej przez ORPEG. Nieustannie przybliża swoim uczniom kulturę, tradycje oraz zwyczaje związane z Polską, uczyła dzieci, młodzież i dorosłych w szkole kazachskiej oraz stowarzyszeniach polonijnych. Adresaci: nauczyciele uczący dzieci, młodzież z doświadczeniem migracji, wielokulturowości, nauczyciele języka polskiego jako obcego, specjaliści i dyrektorzy zainteresowani tematyką Kierownik szkolenia/prowadzący: Anna Peza / Anna Peza i specjaliści Liczba godzin dydaktycznych: 3 Seminarium online
FD-96 Zakres szkolenia: promowanie świąt rodzinnych, uwrażliwianie dzieci i uczniów na potrzeby innych osób, tworzenie upominków. Adresaci: nauczyciele przedszkoli, edukacji wczesnoszkolnej, świetlicy, wychowawcy Kierownik szkolenia: Olga Kłoczko Liczba godzin dydaktycznych: 4
FD-28 Zakres szkolenia: zasady komunikacji bez przemocy według Marshalla Rosenberga, zastosowanie czterech kroków empatycznej komunikacji, przykłady zastosowania w praktyce: pracy, relacjach osobistych, edukacji. Adresaci: zainteresowani nauczyciele Kierownik szkolenia: dr Ida Rusanowska Liczba godzin dydaktycznych: 4
KK-1 Zakres kursu: Przywództwo edukacyjne w szkole. Przywództwo dla uczenia się i rozwoju indywidualnego. Polityka oświatowa – dyrektor jako lider w środowisku. Zarządzanie zasobami ludzkimi. Zarządzanie strategiczne w kontekście prawnym, społecznym i finansowym. Zarządzanie własnym rozwojem zawodowym. Adresaci: nauczyciele zainteresowani uzyskaniem kwalifikacji do zajmowania stanowisk kierowniczych w oświacie, wicedyrektorzy nieposiadający takich kwalifikacji Czas trwania kursu: sierpień 2023 – maj 2024 Osoby prowadzące: Lidia Kłoczko, Jan Bielecki, dr Dorota Koncewicz, Andrzej Matusiewicz, dr Jarosław Schabieński, Jarosław Cezary Słabiński, Joanna Soćko Liczba godzin dydaktycznych: 210
FD-114 Zakres kursu: planowanie pracy wychowawczej, organizacja wypoczynku dzieci i młodzieży, bezpieczeństwo życia i zdrowia uczestników, prowadzenie dokumentacji wypoczynku – obowiązujące przepisy. Adresaci: nauczyciele i inne osoby posiadające co najmniej średnie wykształcenie i trzyletni staż pracy opiekuńczo-wychowawczej lub dydaktyczno-wychowawczej Kierownik kursu: Jarosław Cezary Słabiński / Jarosław Cezary Słabiński i specjaliści Liczba godzin dydaktycznych: 10
FD-112 Zakres kursu: Organizacja wypoczynku dzieci i młodzieży. Organizacja zajęć w czasie trwania wypoczynku. Planowanie pracy opiekuńczej, wychowawczej i edukacyjnej. Ruch i rekreacja. Turystyka i krajoznawstwo. Zajęcia kulturalno-oświatowe. Zajęcia praktyczno-techniczne. Prace społecznie użyteczne. Bezpieczeństwo życia i zdrowia uczestników wypoczynku. Adresaci: osoby, które nie były karane, ukończyły 18 lat i posiadają co najmniej wykształcenie średnie lub średnie branżowe Kierownik kursu: Jarosław Cezary Słabiński / Jarosław Cezary Słabiński i specjaliści Liczba godzin dydaktycznych: 36 (6 spotkań – terminy kolejnych zajęć zostaną ustalone z uczestnikami kursu)
FD-78 Zakres szkolenia: zasady pracy z klockami Lego Education, metoda „6 klocków” jako pomoc w nauczaniu matematyki w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej, przedstawienie i analiza przykładowych ćwiczeń z wykorzystaniem klocków Lego, pomagających wprowadzać i utrwalać wiedzę z zakresu matematyki. Adresaci: nauczyciele edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej oraz zainteresowani nauczyciele Kierownik szkolenia/prowadzący: dr Ida Rusanowska Liczba godzin dydaktycznych: 3
FD-27 Zakres szkolenia: jak komunikować się z rodzicem, żeby nawiązać dialog? jak unikać nieporozumień związanych z indywidualnym sposobem odczytywania komunikatu? jak aktywnie słuchać? – czyli o stylu prowadzenia rozmowy, jak dbać o własne granice w relacjach z rodzicami? jak skutecznie budować koalicję z rodzicami w praktyce? Adresaci: wychowawcy, zainteresowani nauczyciele wszystkich typów szkół, pedagodzy szkolni Kierownik szkolenia: Anna Peza / dr Dorota Koncewicz, Anna Peza Liczba godzin dydaktycznych: 4
FD-74 Zakres szkolenia: jakie własne doświadczenia mogą odnaleźć uczniowie we współczesnej literaturze? wykorzystanie problematyki poruszanej w literaturze dla młodzieży do rozmowy o ważnych sprawach, kreatywne metody pracy z tekstem literackim, literatura młodzieżowa jako kontekst lektur obowiązkowych. Adresaci: nauczyciele języka polskiego szkół podstawowych, nauczyciele bibliotekarze i zainteresowani wychowawcy klas Kierownik szkolenia: Jolanta Kubrak Liczba godzin dydaktycznych: 4
FD-109 Zakres szkolenia: ocena efektywności prowadzonej pomocy psychologiczno-pedagogicznej w świetle przepisów prawa oświatowego, główne obszary oceny efektywności tej pomocy, ocena efektywności udzielanej pomocy przez zespół nauczycieli, propozycja praktyczna dokonania oceny efektywności udzielonej pomocy psychologiczno-pedagogicznej. Adresaci: nauczyciele wszystkich typów szkół Kierownik szkolenia: dr Dorota Koncewicz Liczba godzin dydaktycznych: 4 Uwagi: Forma prowadzenia zajęć umożliwi uczestnikom próbę dokonania oceny efektywności pomocy psychologiczno-pedagogicznej w wybranych obszarach u konkretnego ucznia.
FD-97 Zakres szkolenia: identyfikacja materiałów służących do wykonania prac plastycznych, a zbieranych w czasie wakacyjnym, wykorzystanie interesujących technik plastycznych, realizujących zagadnienia z zakresu kompozycji, barwy i faktury, z uwzględnieniem form użytkowych, otwieranie dziecka i ucznia na nowe rozwiązania plastyczne. Adresaci: nauczyciele przedszkoli, edukacji wczesnoszkolnej, świetlicy, rewalidacji, wychowawcy Kierownik szkolenia: Olga Kłoczko Liczba godzin dydaktycznych: 4
FD-61 Zakres szkolenia: portfolio – dokumentowanie pracy ucznia i nauczyciela oraz narzędzie uczenia się i ewaluacji, cyfrowe narzędzia do tworzenia portfolio, wakelet jako program do zbierania materiałów i wytworów pracy w różnej formie (zdjęcia, linki, filmy, teksty, PDF, prezentacje wykonane w Canvie i Genially), łatwe organizowanie i dzielenie się materiałami edukacyjnymi, przygotowanie dokumentacji projektu lub teczki nauczyciela w procesie awansu zawodowego. Adresaci: nauczyciele różnych przedmiotów, doradcy zawodowi Kierownik szkolenia: Justyna Bober Liczba godzin dydaktycznych: 4
FD-91 Zakres szkolenia: wartości edukacyjne proponowanych lektur dla klas I–III, formy aktywności zachęcające do czytania lektur szkolnych, działania promujące czytelnictwo wśród uczniów. Adresaci: nauczyciele edukacji wczesnoszkolnej Kierownik szkolenia: Bożena Szczęsnowicz Liczba godzin dydaktycznych: 3
FD-73 Zakres szkolenia: wykorzystywanie zapisów z orzeczeń/opinii do planowania pracy na lekcji, dostosowanie wymagań edukacyjnych z języka polskiego do indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych uczniów, formułowanie dostosowań metod i form pracy w ramach realizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej. Adresaci: nauczyciele języka polskiego Kierownik szkolenia: Jolanta Kubrak / dr Dorota Koncewicz, Jolanta Kubrak Liczba godzin dydaktycznych: 4
FD-9 Zakres szkolenia: rosyjska i sowiecka propaganda wobec Polski i Polaków w XIX i XX wieku, sposoby przedstawiania Polski i Polaków w propagandzie, sposoby oddziaływania na opinię polską, rosyjską, europejską i światową. Adresaci: nauczyciele przedmiotów humanistycznych oraz inni zainteresowani Kierownik szkolenia: dr Jarosław Schabieński Liczba godzin dydaktycznych: 3 Uwagi: Zainteresowani uczestnicy otrzymają prezentację multimedialną przedstawiającą omawiane treści.
FD-10 Zakres szkolenia: źródła polskiego sarmatyzmu, sarmatyzm w życiu codziennym, społecznym i politycznym, współczesna debata wobec tradycji sarmackiej. Adresaci: nauczyciele przedmiotów humanistycznych oraz inni zainteresowani Kierownik szkolenia: dr Jarosław Schabieński Liczba godzin dydaktycznych: 3 Uwagi: Zainteresowani uczestnicy otrzymają prezentację multimedialną przedstawiającą omawiane treści.
FD-75 Zakres szkolenia: nauczyciele jako inicjatorzy współpracy międzynarodowej, projekty międzyszkolne i międzynarodowe, doskonalenie języka angielskiego jako narzędzia komunikacji, wzajemne doskonalenie nauczycieli w zakresie nowoczesnego nauczania, metodyki nauczania języków obcych, wykorzystania technologii w nauce języka angielskiego. Adresaci: nauczyciele języka angielskiego terenów przygranicznych Polski i Litwy Kierownik szkolenia/prowadzący: Justyna Bober Liczba godzin dydaktycznych: 15 (5 spotkań po 3 godz. dyd.)
FD-75 Zakres szkolenia: nauczyciele jako inicjatorzy współpracy międzynarodowej, projekty międzyszkolne i międzynarodowe, doskonalenie języka angielskiego jako narzędzia komunikacji, wzajemne doskonalenie nauczycieli w zakresie nowoczesnego nauczania, metodyki nauczania języków obcych, wykorzystania technologii w nauce języka angielskiego. Adresaci: nauczyciele języka angielskiego terenów przygranicznych Polski i Litwy Kierownik szkolenia/prowadzący: Justyna Bober Liczba godzin dydaktycznych: 15 (5 spotkań po 3 godz. dyd.)
FD-77 Zakres szkolenia: pomysły na gry i zabawy – nie tylko w edukacji wczesnoszkolnej, lektury katechety, wykorzystanie nowoczesnych technologii na lekcjach religii, inspiracje, pomysły plastyczne i prace manualne na lekcje religii. Adresaci: zainteresowani nauczyciele religii Kierownik szkolenia: Grzegorz Kalejta / Grzegorz Kalejta, Olga Kłoczko, Grażyna Safianowska Liczba godzin dydaktycznych: 15 (5 spotkań po 3 godz. dyd.) Uwagi: Terminy kolejnych spotkań zostaną ustalone z uczestnikami sieci.
FD-77 Zakres szkolenia: pomysły na gry i zabawy – nie tylko w edukacji wczesnoszkolnej, lektury katechety, wykorzystanie nowoczesnych technologii na lekcjach religii, inspiracje, pomysły plastyczne i prace manualne na lekcje religii. Adresaci: zainteresowani nauczyciele religii Kierownik szkolenia: Grzegorz Kalejta / Grzegorz Kalejta, Olga Kłoczko, Grażyna Safianowska Liczba godzin dydaktycznych: 15 (5 spotkań po 3 godz. dyd.) Uwagi: Terminy kolejnych spotkań zostaną ustalone z uczestnikami sieci.
FD-92 Zakres szkolenia: wykonywanie prac pod kierunkiem nauczyciela prowadzącego, wymiana doświadczeń nauczycieli wykorzystujących na zajęciach prace plastyczne (w świetlicy, na godzinie wychowawczej, rewalidacji, katechezie itp.). Adresaci: nauczyciele przedszkoli, edukacji wczesnoszkolnej, świetlicy, katecheci, wychowawcy i inni zainteresowani Kierownik szkolenia/prowadzący: Olga Kłoczko Liczba godzin dydaktycznych: 12 (4 spotkania po 3 godz. dyd.) Uwagi: Zajęcia online.
FD-100 Zakres szkolenia: dzielenie się dobrymi praktykami, uczenie metodą projektu, zadania interdyscyplinarne, praca bez stopni, gry i zabawy budujące zespół, komunikacja, kreatywność. Adresaci: zainteresowani nauczyciele Kierownik szkolenia: Justyna Bober / Justyna Bober, Anna Peza, Bożena Szczęsnowicz Liczba godzin dydaktycznych: 9 (3 spotkania po 3 godz. dyd.)
FD-113 Zakres szkolenia: jak wykorzystać instytucje lokalne w pracy dydaktycznej? obserwatorium astronomiczne, planetarium, Centrum Techniki i Rozwoju Regionalnego „Muzeum Nowoczesności”, Zamek Kapituły Warmińskiej, Stare Miasto. Adresaci: zainteresowani nauczyciele Kierownik szkolenia: Jan Bielecki Liczba godzin dydaktycznych: 4 Uwagi: Uczestnicy ponoszą koszty wycieczki (przejazd, koszty ubezpieczenia, usługi przewodnickie, bilety wstępu do zwiedzanych miejsc). Współorganizatorem wycieczki jest PT „Wigry”.
FD-66 Zakres szkolenia: narzędzia przydatne w pracy nauczyciela do przygotowywania lekcji, testów, quizów, animacji, prezentacji, wirtualnej współpracy i kształcenia różnych sprawności językowych (m.in. Book Creator, Genially, Canva, Wakelet, narzędzia AI). Adresaci: nauczyciele języka polskiego, angielskiego i innych przedmiotów Kierownik szkolenia: Justyna Bober Liczba godzin dydaktycznych: 15 (5 spotkań po 3 godz. dyd.) Uwagi: Zajęcia online
FD-66 Zakres szkolenia: narzędzia przydatne w pracy nauczyciela do przygotowywania lekcji, testów, quizów, animacji, prezentacji, wirtualnej współpracy i kształcenia różnych sprawności językowych (m.in. Book Creator, Genially, Canva, Wakelet, narzędzia AI). Adresaci: nauczyciele języka polskiego, angielskiego i innych przedmiotów Kierownik szkolenia: Justyna Bober Liczba godzin dydaktycznych: 15 (5 spotkań po 3 godz. dyd.) Uwagi: Zajęcia online
FD-104 Zakres szkolenia: przykłady realizacji działań projektowych, wykorzystanie programu Erasmus+ w szkole, wniosek o dofinansowanie z programu Erasmus+. Adresaci: nauczyciele wszystkich typów szkół Kierownik szkolenia: dr Joanna Kalejta Liczba godzin dydaktycznych: 3
FD-21 Zakres szkolenia: jak się odnaleźć w roli wychowawcy w szkole XXI wieku – co wychowawców wzmacnia, a co im przeszkadza, portret wychowawcy okiem wychowanków – czyli kim jest dobry wychowawca i co go cechuje, jak budować stabilny pomost w relacjach z wychowankami? porozmawiajmy z sensem – czyli pomysły na niesztampowe i wartościowe godziny wychowawcze. Adresaci: wychowawcy, pedagodzy szkolni, zainteresowani nauczyciele wszystkich typów szkół Kierownik szkolenia/prowadzący: Anna Peza / Anna Peza, Joanna Stabińska Liczba godzin dydaktycznych: 4
FD-69 Zakres szkolenia: metody, narzędzia dydaktyczne i techniki pracy efektywnie wspierające uczniów zdolnych (i nie tylko), praktyczne pomysły na własne lekcje z uczniem zdolnym oraz z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych, przygotowanie ucznia do egzaminu ósmoklasisty, metody, narzędzia dydaktyczne i techniki pracy, propozycje opracowania nowych lektur, dzielenie się wiedzą i doświadczeniami oraz wsparcie merytoryczne, tematyka wskazana przez uczestników. Adresaci: nauczyciele języka polskiego szkół podstawowych Kierownik szkolenia: Teresa Zaforymska Liczba godzin dydaktycznych: 3 Uwagi: Zajęcia online.