OFERTA FORM DOSKONALENIA
Nasze formy doskonalenia w maju 2025
Zapraszamy do udziału w naszych konferencjach, kursach, seminariach, szkoleniach, warsztatach oraz sieciach współpracy i samokształcenia.

KK-1 Zakres kursu: Przywództwo edukacyjne w szkole. Przywództwo dla uczenia się i rozwoju indywidualnego. Polityka oświatowa – dyrektor jako lider w środowisku. Zarządzanie zasobami ludzkimi. Zarządzanie strategiczne w kontekście prawnym, społecznym i finansowym. Zarządzanie własnym rozwojem zawodowym. Adresaci: nauczyciele zainteresowani uzyskaniem kwalifikacji do zajmowania stanowisk kierowniczych w oświacie, wicedyrektorzy nieposiadający takich kwalifikacji Czas trwania kursu: sierpień 2024 – maj 2025 Osoby prowadzące: Lidia Kłoczko, Jan Bielecki, dr Dorota Koncewicz, Andrzej Matusiewicz, dr Jarosław Schabieński, Jarosław Cezary Słabiński, Joanna Soćko Liczba godzin dydaktycznych: 210

FD-16 Zakres treści przewidzianych do realizacji podczas kursu podzielony jest na następujące moduły tematyczne: ja i moje emocje – emocje i ich wpływ na pracę nauczyciela; podstawowe techniki samoregulacji emocji w pracy nauczyciela, które można wykonać w trakcie lekcji w klasie; sposoby na zapobieganie przenoszenia emocji z pracy do życia prywatnego, ja a emocje innych – wpływ emocji uczniów na pracę nauczyciela i proces dydaktyczny; regulacja, samoregulacja a koregulacja w klasie; czynniki wpływające na regulację emocji w klasie; strategie wyrównywania energii w klasie, uważna i empatyczna komunikacja w szkole – uważność i empatia; podstawowe zasady komunikacji opartej na uważności i empatii; trudne rozmowy z rodzicami – jak uczynić je łatwiejszymi; uważna komunikacja – ćwiczenia.Kurs ma charakter praktyczny i warsztatowy. Każdy element teoretyczny zostanie wsparty odpowiednio dobranymi ćwiczeniami zarówno indywidualnymi jak i grupowymi. Adresaci: zainteresowani nauczyciele wszystkich typów szkół i przedszkoli, wychowawcy, pedagodzy szkolni i psychologowie, dyrektorzy szkół i przedszkoli Kierownik kursu/prowadzący: Anna Peza / Anna Peza, Aurelia Szokal-Egierd – certyfikowana trenerka uważności i trenerka biznesu Liczba godzin dydaktycznych: 8 Uwagi: Płatność po potwierdzeniu udziału przez kierownika kursu. Liczba miejsc ograniczona (20 miejsc) – decyduje kolejność zgłoszeń. Opłata za udział w kursie uzależniona jest od liczby osób w grupie; koszt udziału […]

FD-69 Zakres szkolenia: innowacyjne metody aktywizujące w katechezie, duchowość i kreatywność w przekazie wiary, katecheza wobec wyzwań współczesności, personalizacja nauczania w katechezie, projekt edukacyjny w katechezie ewaluacja i rozwój warsztatu katechety. Adresaci: nauczyciele religii Kierownik szkolenia/prowadzący: Grzegorz Kalejta / Grzegorz Kalejta, Olga Kłoczko, Grażyna Safianowska Liczba godzin dydaktycznych: 15 (5 seminaria po 3 godz. dyd.)

FD-167 Zapraszamy na kolejne spotkanie z cyklu “Z polskim w świat” w ramach sieci współpracy i samokształcenia Język polski (nie) taki obcy. Gościem spotkania będzie dr Ewelina Rydzewska – Fazekas, wykładowca i badacz naukowy na Uniwersytecie Edynburskim w Szkocji. W Szkocji pracuje od 2009 roku, gdzie ukończyła doktorat. W swoich badaniach zajmuje się głównie autyzmem i niepełnosprawnością intelektualną. Jej zainteresowania naukowe obejmują pole psychologii rozwojowej i klinicznej, epidemiologii oraz szeroko pojętych nauk medycznych. Zakres szkolenia: zarys systemu edukacji w Szkocji, charakterystyka szkockiej edukacji wyższej na przykładzie Uniwersytetu Edynburskiego, praca na uczelni wyższej w Szkocji – obowiązki i przywileje, tożsamość polska po latach pracy za granicą. Spotkanie z naszym gościem będzie okazją do poznania unikalnego modelu szkockiej edukacji wyższej – zarówno z perspektywy studenta, jak i pracownika akademickiego. Przyjrzymy się funkcjonowaniu uczelni – Uniwersytetowi Edynburskiemu oraz wartościom przyświecającym szkockiej nauce, wejrzymy w codzienność życia akademickiego i sprawdzimy, jaką rolę odgrywa tu różnorodność kulturowa. Nie zabraknie osobistego spojrzenia na to, jak doświadczenia pracy za granicą wpływają na tożsamość i postrzeganie zawodu nauczyciela. W rozmowie pojawią się też odniesienia do badań nad autyzmem i niepełnosprawnością intelektualną, które stanowią ważny obszar pracy naukowej prowadzącej. Adresaci: nauczyciele uczący dzieci, młodzież z doświadczeniem migracji, wielokulturowości, nauczyciele […]

FD-44 Zakres szkolenia: współpraca szkoły zawodowej z pracodawcą – korzyści i wymiana doświadczeń, sposoby organizacji współpracy, wizyt w firmach, kluczowa rola pracodawcy w kształceniu zawodowym, realizacja kształcenia zawodowego we współpracy z pracodawcą, doskonalenie nauczycieli kształcenia zawodowego, organizowanie szkoleń branżowych. Adresaci: nauczyciele przedmiotów zawodowych, doradcy zawodowi, przedstawiciele przedsiębiorstw Kierownik szkolenia/prowadzący: Bogumił Węcek Liczba godzin dydaktycznych: 3

FD-74 Zakres szkolenia: sensoryczne lato w pracach plastycznych, letnie owoce i rośliny jako motyw przewodni, letnie aktywności stymulujące zmysły i zabawy ruchowe na świeżym powietrzu. Adresaci: nauczyciele wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej, nauczyciele świetlicy oraz inni zainteresowani Kierownik szkolenia/prowadzący: Grażyna Safianowska Liczba godzin dydaktycznych: 4

FD-30 Zakres szkolenia: jak komunikować się z rodzicem, żeby nawiązać dialog? – podstawy skutecznej komunikacji, jak unikać nieporozumień związanych z indywidualnym sposobem odczytywania komunikatu? – znaczenie pozytywnego nastawienia i uznawania roli rodzica w procesie edukacyjnym, jak aktywnie słuchać? – czyli o stylu prowadzenia rozmowy, jak dbać o własne granice w relacjach z rodzicami? – znaczenie asertywności w trudnych sytuacjach, jak skutecznie budować koalicję z rodzicami w praktyce? Adresaci: wychowawcy, zainteresowani nauczyciele wszystkich typów szkół, pedagodzy szkolni Kierownik szkolenia/prowadzący: Anna Peza / dr Dorota Koncewicz, Anna Peza Liczba godzin dydaktycznych: 4

FD-46 Zakres szkolenia: analiza dokumentów – podstawa programowa, plany nauczania, ewaluacja wewnętrzna, konstruowanie programów nauczania dla zawodów szkolnictwa branżowego. Adresaci: dyrektorzy i nauczyciele technikum i szkoły branżowej I stopnia Kierownik szkolenia/prowadzący: dr Joanna Kalejta-Kulbacka Liczba godzin dydaktycznych: 3

FD-38 Zakres szkolenia: rejestrowanie się do Canvy przez dostęp do Zintegrowanej Platformy Edukacyjnej (Canva dla edukacji), administrowanie klasą i możliwości współpracy, zaawansowane narzędzia Canvy dla edukacji, zastosowanie AI w Canvie. Adresaci: zainteresowani nauczyciele Kierownik szkolenia/prowadzący: Justyna Bober Liczba godzin dydaktycznych: 4

FD-80 Zakres szkolenia: wspomaganie za pomocą AI nauczycieli w planowaniu, organizowaniu i dokumentowaniu pracy z uczniami posiadającymi orzeczenia i opinie poradni psychologiczno-pedagogicznej, praca z uczniami o specjalnych potrzebach edukacyjnych: narzędzia i programy wspierane przez sztuczną inteligencję. Adresaci: zainteresowani nauczyciele i pedagodzy szkolni Kierownik szkolenia/prowadzący: Justyna Bober / Justyna Bober, dr Dorota Koncewicz Liczba godzin dydaktycznych: 4

FD-11 Zakres szkolenia: rola sztandaru, praktyczne ćwiczenie ceremoniału pocztów sztandarowych. Adresaci: opiekunowie pocztów sztandarowych, poczty sztandarowe, dyrektorzy szkół Kierownik szkolenia/prowadzący: dr Jarosław Schabieński Liczba godzin dydaktycznych: 4 Uwagi: Forma organizowana we współpracy z Wojskiem Polskim. Na warsztaty należy wziąć sztandar szkoły.

FD-87 Zakres szkolenia: warsztat pracy mentora i nauczyciela początkującego w praktyce szkolnej, edukacja włączająca, współpraca z rodzicami, rozwiązywanie konfliktów w szkole, innowacje pedagogiczne, ocena pracy nauczyciela, obserwacje lekcji. Adresaci: mentorzy i inni zainteresowani nauczyciele Kierownik szkolenia/prowadzący: Jan Bielecki / eksperci ds. awansu zawodowego nauczycieli i edukatorzy Liczba godzin dydaktycznych: 15 (5 seminariów po 3 godz. dyd.)

FD-60 Zakres szkolenia: warsztaty w Muzeum Józefa Piłsudskiego w Sulejówku, zwiedzanie Muzeum. Adresaci: zainteresowani nauczyciele szkół podstawowych i ponadpodstawowych z grupą do 10 uczniów Kierownik szkolenia/prowadzący: Jan Bielecki / edukatorzy Muzeum Józefa Piłsudskiego w Sulejówku Liczba godzin dydaktycznych: 5 Uwagi: Cena za udział od osoby zostanie podana po zgłoszeniu się grup. Zgłoszenia do 10 kwietnia 2025.

FD-91 Zakres szkolenia: organizacja wypoczynku dzieci i młodzieży, organizacja zajęć w czasie trwania wypoczynku, planowanie pracy opiekuńczej, wychowawczej i edukacyjnej, ruch i rekreacja, turystyka i krajoznawstwo, zajęcia kulturalno-oświatowe, zajęcia praktyczno-techniczne, prace społecznie użyteczne, bezpieczeństwo życia i zdrowia uczestników wypoczynku. Adresaci: osoby, które nie były karane, ukończyły 18 lat i posiadają co najmniej wykształcenie średnie lub średnie branżowe Kierownik szkolenia/prowadzący: Jarosław Cezary Słabiński / Jarosław Cezary Słabiński i specjaliści Liczba godzin dydaktycznych: 36 (6 spotkań) Uwagi: Terminy kolejnych zajęć zostaną ustalone z uczestnikami kursu.

FD-57 Zakres szkolenia: podstawa programowa a zjawiska przyrodnicze, wybrane zabawy i eksperymenty przyrodnicze z udziałem filmowego Detektywa Łodygi (jak powstaje deszcz, jak powstaje burza, wiatr, szron, tęcza itp.). Adresaci: nauczyciele wychowania przedszkolnego, edukacji wczesnoszkolnej i inni zainteresowani Kierownik szkolenia/prowadzący: Jadwiga Krzyżewska Liczba godzin dydaktycznych: 4

FD-12 Zakres szkolenia: ruch narodowy na ziemiach polskich na przełomie XIX i XX wieku, ruch narodowy podczas I wojny światowej, przemiany ruchu narodowego w okresie międzywojennym. Adresaci: nauczyciele przedmiotów humanistycznych oraz inni zainteresowani Kierownik szkolenia/prowadzący: dr Jarosław Schabieński Liczba godzin dydaktycznych: 3 Uwagi: Uczestnicy otrzymają prezentację multimedialną przedstawiającą omawiane treści.

FD-169 Zakres szkolenia: wpływ gier dydaktycznych na motywację uczniów do nauki, rodzaje gier matematycznych i ich zastosowanie, tworzenie własnych gier matematycznych. Adresaci: nauczyciele matematyki szkół podstawowych Kierownik szkolenia/prowadzący: Milena Probola Liczba godzin dydaktycznych: 3

FD-77 Zakres szkolenia: dzielenie się dobrymi praktykami, uczenie metodą projektu, praca bez stopni, budowanie zespołu, różnorodność w grupie, efektywna komunikacja, kreatywność, arteterapia, pomysły uczestników sieci. Adresaci: zainteresowani nauczyciele Kierownik szkolenia/prowadzący: Justyna Bober / Justyna Bober, Anna Peza, Bożena Szczęsnowicz Liczba godzin dydaktycznych: 9 (3 seminaria po 3 godz. dyd.)

FD-48 Zakres szkolenia: kultura skupienia w pracy, czy cyfrowi zoombie są społecznie nieobecni? dzieci ekranów – cyfrowy dopalacz, przedawkowanie Internetu, komórki i social mediów. Adresaci: nauczyciele wszystkich typów szkół Kierownik szkolenia/prowadzący: dr Joanna Kalejta-Kulbacka Liczba godzin dydaktycznych: 4

FD-15 Spotkania nauczycieli oraz specjalistów pracujących w szkole mające na celu pogłębienie wiedzy i umiejętności z zakresu wspierania dobrostanu nauczycieli i uczniów: samoświadomość nauczycieli i uczniów, kompetencje w relacjach z uczniami, kompetencje w relacjach z rodzicami, sytuacje trudne a dobrostan w szkole, dobrostan uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, wypalenie zawodowe nauczycieli a dobrostan uczniów. Adresaci: nauczyciele wszystkich typów szkół Kierownik szkolenia/prowadzący: dr Dorota Koncewicz Liczba godzin dydaktycznych: 12 (4 seminaria po 3 godz. dyd.)

FD-67 Zakres szkolenia: nauczyciele jako inicjatorzy współpracy międzynarodowej, projekty międzyszkolne i międzynarodowe: Erasmus, eTwinning, English Teaching Activities, doskonalenie języka angielskiego jako narzędzia komunikacji, wzajemne doskonalenie nauczycieli w zakresie nowoczesnego nauczania, metodyki nauczania języków obcych, wykorzystania technologii w nauce języka angielskiego; uczenie społeczno-emocjonalne (SEL), gamifikacja i wykorzystanie gier i zabaw, uczenie nastawione na działanie, kreatywne pisanie, organizowanie pracy w grupach. Adresaci: nauczyciele języka angielskiego w wychowaniu przedszkolnym, edukacji wczesnoszkolnej i klasach IV–VIII Kierownik szkolenia/prowadzący: Justyna Bober Liczba godzin dydaktycznych: 12 (4 seminaria po 3 godz. dyd.) Uwagi: Z udziałem native speakerów.
Nasze formy doskonalenia w czerwcu 2025
Zapraszamy do udziału w naszych konferencjach, kursach, seminariach, szkoleniach, warsztatach oraz sieciach współpracy i samokształcenia.

FD-47 Zakres szkolenia: myślenie projektowe – cele i założenia, przykłady prowadzenia zajęć metodą design thinking, jak rozwijać kreatywność w klasie? jak podejmować lepsze decyzje? czy nasz mózg chodzi na skróty? Adresaci: nauczyciele wszystkich typów szkół Kierownik szkolenia/prowadzący: dr Joanna Kalejta-Kulbacka Liczba godzin dydaktycznych: 4

FD-61 Zakres szkolenia: warsztaty w Muzeum Pamięci Sybiru w Białymstoku, zwiedzanie Muzeum. Adresaci: zainteresowani nauczyciele szkół ponadpodstawowych z grupą do 10 uczniów Kierownik szkolenia/prowadzący: Jan Bielecki / edukatorzy Muzeum Pamięci Sybiru w Białymstoku Liczba godzin dydaktycznych: 5 Uwagi: Cena za udział od osoby zostanie podana po zgłoszeniu się grup. Zgłoszenia do 10 maja 2025.

FD-13 Zakres szkolenia: zasady działania rad narodowych w PRL, funkcjonowanie Miejskiej Rady Narodowej w Suwałkach w latach 1978–1984, dlaczego rady narodowe nie były samorządami lokalnymi? Adresaci: nauczyciele przedmiotów humanistycznych oraz inni zainteresowani Kierownik szkolenia/prowadzący: dr Jarosław Schabieński Liczba godzin dydaktycznych: 3

FD-62 Zakres szkolenia: narzędzia przydatne w pracy nauczyciela do przygotowywania lekcji, testów, quizów, animacji, prezentacji, wirtualnej współpracy i kształcenia różnych sprawności językowych (m.in. Canva, Wakelet, Book Creator, narzędzia AI, Microsoft Office i narzędzia Google). Adresaci: nauczyciele języka polskiego, angielskiego i innych przedmiotów Kierownik szkolenia/prowadzący: Justyna Bober Liczba godzin dydaktycznych: 15 (5 seminaria po 3 godz. dyd.) Uwagi: Spotkania stacjonarne i online.

FD-92 Zakres szkolenia: planowanie pracy wychowawczej, organizacja wypoczynku dzieci i młodzieży, bezpieczeństwo życia i zdrowia uczestników, prowadzenie dokumentacji wypoczynku – obowiązujące przepisy. Adresaci: nauczyciele i inne osoby posiadające co najmniej średnie wykształcenie i trzyletni staż pracy opiekuńczo-wychowawczej lub dydaktyczno-wychowawczej Kierownik szkolenia/prowadzący: Jarosław Cezary Słabiński / Jarosław Cezary Słabiński i specjaliści Liczba godzin dydaktycznych: 10

FD-77 Zakres szkolenia: dzielenie się dobrymi praktykami, uczenie metodą projektu, praca bez stopni, budowanie zespołu, różnorodność w grupie, efektywna komunikacja, kreatywność, arteterapia, pomysły uczestników sieci. Adresaci: zainteresowani nauczyciele Kierownik szkolenia/prowadzący: Justyna Bober / Justyna Bober, Anna Peza, Bożena Szczęsnowicz Liczba godzin dydaktycznych: 9 (3 seminaria po 3 godz. dyd.)

FD-87 Zakres szkolenia: warsztat pracy mentora i nauczyciela początkującego w praktyce szkolnej, edukacja włączająca, współpraca z rodzicami, rozwiązywanie konfliktów w szkole, innowacje pedagogiczne, ocena pracy nauczyciela, obserwacje lekcji. Adresaci: mentorzy i inni zainteresowani nauczyciele Kierownik szkolenia/prowadzący: Jan Bielecki / eksperci ds. awansu zawodowego nauczycieli i edukatorzy Liczba godzin dydaktycznych: 15 (5 seminariów po 3 godz. dyd.)

FD-69 Zakres szkolenia: innowacyjne metody aktywizujące w katechezie, duchowość i kreatywność w przekazie wiary, katecheza wobec wyzwań współczesności, personalizacja nauczania w katechezie, projekt edukacyjny w katechezie ewaluacja i rozwój warsztatu katechety. Adresaci: nauczyciele religii Kierownik szkolenia/prowadzący: Grzegorz Kalejta / Grzegorz Kalejta, Olga Kłoczko, Grażyna Safianowska Liczba godzin dydaktycznych: 15 (5 seminaria po 3 godz. dyd.)

FD-67 Zakres szkolenia: nauczyciele jako inicjatorzy współpracy międzynarodowej, projekty międzyszkolne i międzynarodowe: Erasmus, eTwinning, English Teaching Activities, doskonalenie języka angielskiego jako narzędzia komunikacji, wzajemne doskonalenie nauczycieli w zakresie nowoczesnego nauczania, metodyki nauczania języków obcych, wykorzystania technologii w nauce języka angielskiego; uczenie społeczno-emocjonalne (SEL), gamifikacja i wykorzystanie gier i zabaw, uczenie nastawione na działanie, kreatywne pisanie, organizowanie pracy w grupach. Adresaci: nauczyciele języka angielskiego w wychowaniu przedszkolnym, edukacji wczesnoszkolnej i klasach IV–VIII Kierownik szkolenia/prowadzący: Justyna Bober Liczba godzin dydaktycznych: 12 (4 seminaria po 3 godz. dyd.) Uwagi: Z udziałem native speakerów.