Publikacja „Grać, czy nie grać” to efekt innowacji Centrum o tej samej nazwie. Autorkami są nauczycielki konsultantki Centrum: Justyna Bober, Jadwiga Krzyżewska i Danuta Moroz.
Publikacja poświęcona jest tematyce wykorzystania gier w edukacji. Zamieszczono w niej konkretne propozycje zastosowania gier w kontekście edukacyjnym. Są to gry oryginalne oraz różne warianty modyfikacji znanych gier.
Autorki miały na celu pokazanie szerokiego zastosowania gier w nauczaniu różnych przedmiotów i na różnych etapach edukacyjnych, toteż zachęcają do uważnego przeglądania podanych propozycji, nawet jeśli początkowo wydają się one nieodpowiednie dla danego przedmiotu czy wieku uczniów, gdyż w modyfikacjach podanych zostało wiele pomysłów na ich wykorzystanie.
Na pytanie „Grać, czy nie grać?”, autorki odpowiadają zdecydowanie: „Grać!”
A dlaczego?
Po pierwsze: żeby wygrać, trzeba grać.
Po drugie: żeby wygrać, trzeba nauczyć się przegrywać.
Po trzecie: nauczanie przez zabawę to bardzo skuteczna edukacja.
Publikacja „Grać, czy nie grać” zostanie przekazana do szkól podstawowych w regionie, a ponadto otrzymają ją uczestnicy warsztatów dotyczących gier edukacyjnych.
Informujemy, iż w celu optymalizacji treści dostępnych na naszej stronie internetowej i dostosowania ich do Państwa indywidualnych potrzeb korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. Pliki cookies możecie Państwo kontrolować za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Dalsze korzystanie z naszej strony internetowej bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż akceptujecie Państwo stosowanie plików cookies.AkceptujęPolityka cookies