Teresa Zaforymska – Scenariusz lekcji języka polskiego w klasie VII – „Poznać po mowie, co, kto ma w głowie”

W opublikowanych w poprzednim numerze „CENnych Wiadomości” Refleksjach nad pracą polonisty Teresa Zaforymska zwróciła uwagę na konieczność pracy nauczyciela ukierunkowanej na sprawne i poprawne posługiwanie się uczniów językiem ojczystym oraz systematyczne wzbogacanie ich słownictwa. W prezentowanym scenariuszu lekcji języka polskiego w klasie VII podaje przykład takiej pracy. To ciekawa propozycja dla polonistów, ale być może skorzystają z niej także wychowawcy klas – wszak podstawa programowa z 2017 roku na wszystkich nauczycieli nakłada obowiązek „kształtowania kompetencji językowych uczniów […]”. Zachęcamy do lektury nauczycieli wszystkich przedmiotów.

Teresa Zaforymska – nauczyciel doradca metodyczny języka polskiego w Centrum Edukacji Nauczycieli w Suwałkach i nauczycielka w Szkole Podstawowej nr 2 z Oddziałami Dwujęzycznymi im. Aleksandry Piłsudskiej w Suwałkach. Organizuje zajęcia poświęcone współpracy i wymianie doświadczeń nauczycieli języka polskiego, podczas których omawiane są metody pracy podnoszące efektywność nauczania i jednocześnie wpływające na poprawę wyników egzaminu ósmoklasisty. Współpracuje z Okręgową Komisją Egzaminacyjną w Łomży.
Teresa Zaforymska – Scenariusz lekcji języka polskiego w klasie VII – „Poznać po mowie, co, kto ma w głowie”

Pobierz scenariusz