Teresa Zaforymska – Scenariusz lekcji języka polskiego w klasie VIII – Czego uczy nas przypowieść „O synu marnotrawnym”?

W podstawie programowej języka polskiego dla klas IV-VI z 2017 roku jako jeden z gatunków literackich, który uczeń ma rozpoznać i wskazać jego cechy gatunkowe, wymieniona została przypowieść, a „wybrane przypowieści ewangeliczne” zostały wskazane jako lektury obowiązkowe. Teresa Zaforymska prezentuje propozycję lekcji w klasie VIII (w której realizowana jest „stara” podstawa programowa) poświęconej Przypowieści o synu marnotrawnym. Podczas zajęć uczniowie poznają definicję gatunku i jego cechy, a także malarską interpretację tej przypowieści autorstwa Rembrandta van Rijna. Treść przypowieści stanowi również materiał do pracy nad  poszerzeniem słownictwa uczniów nazywającego cechy charakteru oraz stany emocjonalne. Zachęcamy do skorzystania z tej propozycji nauczycieli języka polskiego.

Teresa Zaforymska – nauczyciel doradca metodyczny języka polskiego w Centrum Edukacji Nauczycieli w Suwałkach i nauczycielka w Szkole Podstawowej nr 2 z Oddziałami Dwujęzycznymi im. Aleksandry Piłsudskiej w Suwałkach. Organizuje zajęcia poświęcone współpracy i wymianie doświadczeń nauczycieli języka polskiego, podczas których omawiane są metody pracy podnoszące efektywność nauczania i jednocześnie wpływające na poprawę wyników egzaminu ósmoklasisty. Współpracuje z Okręgową Komisją Egzaminacyjną w Łomży.
Teresa Zaforymska – Scenariusz lekcji języka polskiego w klasie VIII – Czego uczy nas przypowieść „O synu marnotrawnym”?

Pobierz scenariusz