Zakres szkolenia:
- improwizacja – czym jest i jak może wspierać pracę nauczyciela; zasady pracy metodą improwizacji: akceptacja, współtworzenie, otwartość na błędy, działanie „tu i teraz”; korzyści z wykorzystania improwizacji w edukacji: budowanie relacji, rozwijanie uważności, elastyczność,
- uważność i słuchanie w działaniu improwizacyjnym; improwizacja i jej wpływ na rozwijanie uważności, koncentracji oraz aktywnego słuchania w kontakcie z drugim człowiekiem,
- improwizacja jako narzędzie budowania relacji i współpracy; rozwijanie umiejętności współdziałania, elastyczności i zaufania – kluczowych w pracy zespołowej oraz w relacjach z uczniami,
- kreatywność i elastyczność w pracy nauczyciela; improwizacja jako sposób na pobudzanie twórczego myślenia, przełamywanie schematów oraz wspieranie kreatywności w procesie nauczania,
- improwizacja jako narzędzie rozwoju osobistego nauczyciela; wykorzystanie improwizacji w rozwoju osobistym i zawodowym nauczyciela, zwłaszcza jako narzędzia przeciwdziałania wypaleniu zawodowemu oraz reagowania na trudne sytuacje.
Kurs ma charakter praktyczny i warsztatowy. Każdy element teoretyczny zostanie wsparty odpowiednio dobranymi ćwiczeniami zarówno indywidualnymi, jak i grupowymi.
Adresaci: zainteresowani nauczyciele wszystkich typów szkół i przedszkoli, wychowawcy, pedagodzy szkolni i psychologowie, dyrektorzy szkół i przedszkoli
Kierownik szkolenia/prowadzący: Anna Peza / Anna Peza, Mirosław Urban – psycholog, storyteller, pasjonat komunikacji, wykładowca
Uwagi: PŁATNOŚĆ PO POTWIERDZENIU UDZIAŁU PRZEZ KIEROWNIKA KURSU. Ilość miejsc ograniczona (20 miejsc) – decyduje kolejność zgłoszeń. Opłata za udział w kursie uzależniona jest od liczby osób w grupie; maksymalna ilość osób w grupie 20; koszt udziału w kursie przy 15 osobach w grupie – 220 zł, przy 20 osobach – 200 zł.
