Grażyna Bogdanowicz – Scenariusz lekcji języka francuskiego utrwalającej słownictwo uczniów klas I–II szkoły ponadpodstawowej

Czy uczniowie lubią mechanicznie „zakuwać” nowe słówka z języka obcego? Raczej nie i nie ma takiej potrzeby. O wiele ciekawsza jest ich nauka, jeśli wiąże się z ciekawą sytuacją, działa na wyobraźnię i emocje. Przykład takiego atrakcyjnego nauczania nowego słownictwa, z wykorzystaniem dzieła malarza impresjonisty, przygotowała Grażyna Bogdanowicz. Prezentowana propozycja lekcji utrwalającej poznane wcześniej słowa i wprowadzającej nowe adresowana jest do nauczycieli języków obcych, bo choć przykład wywodzi się z lekcji języka francuskiego, nauczyciel każdego innego nauczanego języka może scenariusz dostosować do własnych potrzeb. Zachęcamy do zainspirowania się i skorzystania.

Grażyna Bogdanowicz – emerytowany nauczyciel dyplomowany języka francuskiego w I Liceum Ogólnokształcącym im. Marii Konopnickiej w Suwałkach w latach 2000–2015, a obecnie nauczyciel bibliotekarz w Centrum Edukacji Nauczycieli w Suwałkach, gdzie zajmuje się udostępnianiem zbiorów oraz informacją bibliograficzną i biblioteczną.
Grażyna Bogdanowicz Scenariusz lekcji języka francuskiego utrwalającej słownictwo uczniów klas I–II szkoły ponadpodstawowej

Pobierz scenariusz