Sztuczna inteligencja w edukacji

Sztuczna inteligencja w edukacji

Termin „sztuczna inteligencja” po raz pierwszy pojawił się w latach pięćdziesiątych XX wieku. Przez wiele dekad nowoczesne technologie oparte na AI były wykorzystywane głównie w nauce. Sytuacja zmieniła się w listopadzie 2022 roku, wraz z premierą ChatGPT – chatbota, który generuje odpowiedzi na pytania zadawane przez użytkowników. Temat sztucznej inteligencji stał się globalny, a dziś dotyczy niemal każdego aspektu ludzkiego życia – również edukacji.

Źródło: https://www.nowaera.pl/sztuczna-inteligencja-w-szkole-szansa-czy-zagrozenie

Zagadnienie sztucznej inteligencji w edukacji stanowi jeden z kierunków realizacji polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2024/2025.

Zachęcamy do zapoznania się z kolekcją Wakelet, dotyczącą sztucznej inteligencji w edukacji:
https://wakelet.com/wake/e1sOFowf_rBaDEX1zjXu6 oraz zestawieniem bibliograficznym materiałów dostępnych w zbiorach naszej Biblioteki: „Sztuczna inteligencja w edukacji”.

oprac. Cecylia Radzewicz