FD-152
Zakres szkolenia:
- Spotkania nauczycieli pracujących z uczniami przybyłymi z zagranicy, w szczególności z Ukrainy, mające na celu pogłębianie wiedzy i umiejętności z następujących obszarów:
– dostosowania kształcenia uczniów w polskich szkołach w kontekście sytuacji w Ukrainie,
– usprawnienia komunikacji nauczyciel – uczeń z Ukrainy.
Tematyka spotkań dotyczyć będzie przede wszystkim:
- trudności adaptacyjnych uczniów przybyłych z zagranicy w szkolnej rzeczywistości,
- kompetencji kulturowych w edukacji-różnic kulturowych w komunikacji szkolnej,
- zasad nauczania języka polskiego jako obcego,
- współpracy nauczycieli i szukania właściwych rozwiązań w pracy ze zróżnicowaną kulturowo grupą,
- oceny efektywności podjętych działań.
- możliwość analizy problemów uczestników sieci i ich potrzeb w szkole oraz możliwość obserwacji zajęć prowadzonych z obcokrajowcami.
Spotkanie on-line na platformie MS Teams z przewidzianym panelem dyskusyjnym
Temat spotkania: Specyfika nauczania języka polskiego jako obcego w grupach wschodniosłowiańskich w klasach starszych.
Kilka słów o prowadzącej szkolenie: dr Grażyna Agnieszka Przechodzka – doktor nauk humanistycznych w zakresie językoznawstwa polskiego i glottodydaktyki polonistycznej; starszy wykładowca w Centrum Języka i Kultury Polskiej dla Polonii i Cudzoziemców UMCS. Jej zainteresowania naukowe koncentrują się wokół glottodydaktyki polonistycznej i językoznawstwa, a także dydaktyki języków obcych. Od r. 2000 członek Zespołu Autorów Zadań i Egzaminatorów przy Państwowej Komisji Poświadczania Języka Polskiego jako Obcego.
.
Adresaci: nauczyciele uczący dzieci z doświadczeniem migracji, wielokulturowości i nauczyciele języka polskiego jako obcego
Kierownik szkolenia/prowadzący: Anna Peza
Liczba godzin dydaktycznych: 3
Uwagi: Na pierwszym spotkaniu organizacyjnym – opracowanie harmonogramu i tematyki kolejnych spotkań uczestników sieci.
ZAPISZ MNIE NA TĘ FORMĘ zostaniesz przeniesiony do formularza, gdzie możesz dokonać zgłoszenia